Astronomové objevili vzácnou exoplanetu. Může ukrývat obrovské množství kapalné vody

Nová exoplaneta je vzácná zejména svou velikostí
Další 1 fotografie v galerii
 Vesmír
13. ledna 2019 17:30 / Internet
Astronomové získali nové poznatky o nedávno objevené exoplanetě, která podle jejich výzkumu může ukrývat velké množství kapalné vody. Tento svět, který je asi dvakrát větší než Země, se nachází uvnitř takzvané obyvatelné zóny, která umožňuje existenci života.

Novou exoplanetu přibližně dvakrát větší než Země objevili astronomové za pomoci Keplerova teleskopu americké NASA, který v říjnu vyčerpal palivo pro svůj další provoz.

Planeta s vědeckým názvem K2-288Bb se navíc nachází v obytné zóně kolem své mateřské hvězdy, což je důvodem proč se vědci domnívají, že na ní může existovat voda v kapalném stavu.

Zvláštností této planety je, že je téměř dvakrát větší než Země. Doposud se takových planet, které jsou v obyvatelné zóně a jsou alespoň 1,5 větší než Země, podařilo objevit jen velice málo.

Podle NASA má planeta K2-288Bb polovinu velikosti Neptunu a je v souhvězdí Taurus, které je zhruba 226 světelných let daleko od Země. Planeta obíhá menší dvě chladné hvězdy v hvězdném systému K2-288.

Kepler, který ukončil svou činnost devět let po vypuštění do vesmíru, objevil více než 2 600 potvrzených planet, z nichž asi 50 může mít stejnou velikost a teplotu jako Země. Data z Keplerova teleskopu navíc pomohla vědcům zjistit, zda planety mají pevný povrch, jako je Země, nebo jsou tvořeny plynem jako Jupiter.

Planety podobné Zemi se podařilo pomocí dat z teleskopu najít již v minulosti. O významném objevu jsme psali zde.