Archeologové objevili starý germánský hrob. Uvnitř se nacházely cenné šperky a další artefakty

Germánský hrob byl objeven na Královéhradecku
 Objevy
12. července 2019 15:06 / Internet
Vědci z oboru archeologie objevili v germánském hrobě cenné artefakty v podobě meče a šperků, které pocházejí z období stěhování národů. Celkem šest hrobů z 6. století vykopali archeologové v Sendražicích na Královéhradecku.

Několik cenných artefaktů v podobě šperků, meče a textilií objevili archeologové v jednom z šesti germánských hrobů, které vykopali v Sendražicích na Královéhradecku. Tyto hroby pochází ze 6. století, kdy probíhalo takzvané stěhování národů.

Většina hrobů byla v průběhu doby vykradena, ale jeden z nich ukrýval cenné artefakty. Hrob bohaté germánské ženy ukrýval desítky šperků, mezi kterými byla také dvojice spon zdobených sklem a almandiny.

Část objevu tvořil také krátký meč s dřevěnou pochvou. Když vědci hrob odkryli, jeho nález tajili, aby předešli jeho vyloupení. Nyní se na místě objevu již nachází základy dvou rodinných domů.

Vědci budou nyní analyzovat nalezené předměty a kostry, za pomoci DNA chtějí také určit věk pohřbené ženy. Díky textiliím mají také unikátní možnost zdokumentovat, jak se lidé v 6. století oblékali.

„V zemi se tento materiál dochová zřídka. Najednou jsme schopni se podívat, jak textilie vypadaly, z jakého materiálu byly vyrobeny. Poznatků z doby stěhování národů máme málo,“ uvedla k objevu Helena Březinová z Archeologického ústavu Akademie věd.

Vědci se domnívají, že by objevené hroby u Sendražic mohly patřit germánskému kmeni, Langobardů. Tento kmen původně sídlil na dolním Labi, ale v průběhu konce doby římské a období stěhování národů se přesouvá přes střední Evropu až na sever Itálie. Dále čtěte: Vědci zjistili, kdo leží v hrobě pod svatovítskou rotundou. Vše je jinak, než se předpokládalo.