V jeskyni na pobřeží Černého moře byla objevena fosilie obrovského ptáka

Objevy
30. června 2019 16:48 / Lukáš Bauer
Pradávný pštrosovitý pták byl možná oblíbenou kořistí lovců Internet
Vědci objevili poblíž Černého moře fosilii obrovského pravěkého ptáka, který se podobal dnešnímu pštrosovi. Jedná se o vůbec první podobný nález v této části Evropy. Pachystruthio dmanisensis měřil více než tři metry a vážil stejně jako lední medvěd.

Paleoentologové objevili fosilii gigantického pštrosovitého ptáka, který žil na naší planetě v období pleistocénu. Unikátní na tomto objevu je, že byl nalezen v jeskyni poblíž Černého moře, přičemž v této části Evropy tento tvor nebyl nikdy nalezen.

Obrovský Pachystruthio dmanisensis měřil více než tři metry a dosahoval váhy ledního medvěda. Jak dokazuje nový objev, na Zemi byl v období před 1,7 miliony let poměrně hojně rozšířený.

Fosilie těchto tvorů byly objeveny například v Austrálii a na Novém Zélandu, ale také v Gruzii, Turecku, Maďarsku a Rusku. Dříve se předpokládalo, že tito tvorové obývali pouze Madagaskar.

Podrobnou analýzou stehení kosti vědci zjistili, že nově objevený exemplář mohl vážit až 450 kilogramů. Díky silným nohám byl tvor neuvěřitelně rychlým běžcem a experti se domnívají, že to byla jeho hlavní obrana před predátory.  Pták byl vysoký asi 11,5 metru, byl tedy třikrát větší než dnešní pštrosi.

Existuje také teorie, že tento tvor mohl žit ještě v době kdy už planetu obývali moderní lidé. Je také možné, že byl oblíbenou kořistí dávných lovců, kteří možná přispěli k jeho vyhubení. Dále čtěte: (Vědci objevili naprosto unikátní fosilii dosud nejstaršího pohybujícího se tvora na planetě).