Biologové objevili podmořské město, které však nevybudoval člověk

Chobotnice jsou velice inteligentní tvorové
Další 1 fotografie v galerii
 Objevy
14. ledna 2019 16:50 / Internet
Mořští biologové byli velice překvapeni novým nálezem. Objevili totiž podmořské městečko, které však nevybudoval člověk, ale chytré chobotnice. Odborníci jsou chováním bezobratlých poněkud zmateni.

Vědečtí pracovníci učinili v minulém roce zásadní objev, který vnesl nové světlo do života tajemných podmořských tvorů, o nichž se říká, že kdysi dávno byli v jedné evoluční linii s člověkem. V australské zátoce Jarvis totiž našli městečko, které vybudovaly chobotnice a pojmenovali ho Octlantis.

Pro vědce je objev velkým překvapením, protože donedávna se o chobotnicích mluvilo jako o samotářských tvorech, kteří se ostatním tvorům, kromě své potravy, vyhýbají.

Městečko je tvořeno kopulovitými útvary vytvořenými z písku a skořápek. Vědci na místě spočítali, že by mohlo být domovem až patnácti hlavonožců, kteří nejenom že společně žijí, ale také spolu komunikují a navzájem se chrání před vetřelci, kteří do komunity nepatří.
Vědci také v blízkosti městečka nalezli spoustu skořápek z jejich kořisti, které pravděpodobně slouží jako stavební materiál pro výstavbu nových obydlí.

U chobotnic je obvyklé, že se sociálně spojují pouze za účelem reprodukce, ale toto chování je pro vědce zatím neznámé a bude potřeba další výzkum k pochopení, proč spolu chobotnice na tomto místě společně žijí.

Odborníci se domnívají, že toto chování může být důsledkem přirozené evoluce, ale pracují také s možností, že se takto chobotnice projevují od počátku věků a pouze nedostatečné technologické vybavení neumožnilo toto chování rozpoznat. Nedávno vědci dokonce provedli naprosto unikátní experiment a chobotnice je velice překvapily.