V Jižní Koreji byly objeveny stopy prehistorického krokodýla. Od těch dnešních se v jedné věci zásadně lišil

Prehistorický krokodýl se pohyboval pouze po dvou končetinách
14. června 2020 08:58 / Anthony Romilio, The University of Queensland, Brisbane, Australia
Paleontologové objevili zkamenělé stopy prehistorického druhu krokodýla, který se od dnešních druhů významně lišil. Podle objevených stop totiž tento pradávný predátor chodil pouze po dvou končetinách. Stopy tohoto neznámého druhu, který měřil až tři metry, byly objeveny v Severní Koreji.

Vědci z Jižní Koreje objevili stopy obrovského prehistorického krokodýla, který dorůstal do délky až tří metrů. Co je však zaujalo nejvíce, je fakt, že se tento dávný tvor na rozdíl od dnešních krokodýlů pohyboval pouze po dvou končetinách.

Mysleli, že se jedná o ptakoještěra

Krátce po objevení nálezu se paleontologové domnívali, že se jedná o stopy některého druhu ptakoještěra. Tito létající plazi totiž chodili po zemi po nohách, aby si chránili křídla. Až později se ukázalo, že stopy patří pradávnému druhu dvounohého krokodýla s názvem Batrachopus.

Nový objev však jejich domněnku rychle vyvrátil a ukázalo se, že stopy patřily tvorovi, který byl velice raným předchůdcem dnešních krokodýlů. Tento tvor obýval naši planetu přibližně před 100 miliony lety.

Tvora, který byl společným předchůdcem dnešních krokodýlů, gaviálů a aligátorů, nazvali Batrachopus grandis. Jeho stopy byly objeveny poblíž jihokorejského města Sačchon a měřily až 24 centimetrů.

Průlomový objev

Věci z těchto prehistorických otisků spočítali, že dvounohý krokodýl mohl v dospělosti dorůstat do délky až tří metrů. Podobně jako dnešní krokodýli se živil převážně masem menších tvorů. Pro vědce se jedná o velice důležitý objev, protože dodnes se předpokládalo, že krokodýli odjakživa chodili po čtyřech. Dále čtěte: V Maroku byla objevena kostra gigantického vodního predátora. Byl mistrem rybolovu.