V Maroku byla objevena kostra gigantického vodního predátora. Byl mistrem rybolovu

Spinosaurus byl obrovský vodní predátor
Další 2 fotografie v galerii
 Objevy
03. května 2020 11:03 / National Geographic
Obrovský říční predátor, jehož fosilii objevili paleontologové v Maroku, byl skutečným mistrem v lovu ryb. Jeho rozměrné tělo pod vodou dokonale poháněl lopatkovitý ocas, který mu dodával potřebnou dynamiku. Fosilie byla objevena v marocké oblasti Kem Kem, kde nyní vědci provádějí rozsáhlý průzkum.

Vědci objevili v Africe fosilii obrovského vodního predátora, který před miliony let obýval velké vodní toky. Kostra takzvaného Spinosaura byla objevena během rozsáhlého výzkumu ve známém nalezišti dinosaurů Kem Kem v poušti Sahara v Maroku.

Tento obří tvor byl mrštným lovcem, který se živil převážně velkými rybami a jeho obrovskému tělu dodával potřebnou dynamiku zvláštní lopatkovitý ocas, díky kterému dokázal tvor perfektně manévrovat.

Na místě vědci objevili značnou část fosilie kostry a ocasu Spinosaura. Díky těmto částem těla obrovského tvora budou schopni lépe porozumět jeho celkové anatomii a také tomu, jak tento predátor před miliony let žil.

„Spinosaurus měl vysoce specializovaný ocas se zvláštní strukturou, díky které byl schopen velice aktivně vyhledávat a útočit na kořist ve vodním sloupci," uvedl paleontolog Nizar Ibrahim z University of Detroit, hlavní autor studie zveřejněné v časopise Nature.

Spinosaurus obýval oblast dnešní severní Afriky v době před 95 miliony let a mezi vodními tvory vynikal svými obřími rozměry. Tento predátor totiž měřil až 15 metrů a vážil okolo sedmi tun. Měl silný ohebný ocas, který se pohyboval laterálně, podobně jako je tomu dnes u krokodýlů.

Tento tvor byl výborně adaptován na život v rozlehlých vodních plochách, kde se živil obřími rybami včetně prehistorických žraloků. Spinosaurus se navíc dokázal pohybovat i po souši, kde pravděpodobně také snášel svá vejce. Dále čtěte: (Nalezený dinosaurus odkryl tajemství svojí zajímavé anatomie).