Vědci zjistili, že jeden druh medvěda dokáže napodobovat mimiku jako lidé a gorily

Země a Příroda
24. března 2019 18:30 / Lukáš Bauer
Medvěd malajský dokáže napodobovat mimiku obličeje Wikipedia
Během výzkumu chování medvěda malajského se podařilo biologům prokázat, že dokáže napodobovat mimiku druhých. Dosud se vědci domnívali, že touto unikátní schopností jsou vybaveni pouze lidé a gorily.

Medvěd malajský má pozoruhodnou schopnost, která byla dosud zjištěna pouze u lidí a goril. Vědci během výzkumu chování těchto tvorů totiž prokázali, že dokáží napodobovat mimiku tváří ostatních medvědů.

Tento druh medvěda je nejmenším na světě a říká se mu také medový medvěd. Medvěd malajský měří pouze 70 centimetrů v kohoutku a dosahuje váhy okolo 65 kilogramů. Vede zpravidla samotářský život v rozlehlých tropických porostech.

Vědci medvědy zkoumali více než dva roky a zjistili, že medvědi používají výrazy ve tváři ke vzájemné komunikaci. Stejně to dělají také gorily a lidé, u nichž se jedná o základní pilíř komunikace.

Tímto novým objevem jsou vědci poměrně překvapeni, protože medvědi se od lidí značně liší. Vědci se tak domnívají, že tuto schopnost může mít mnohem více tvorů a budou provádět rozsáhlý výzkum. Zajímavé také je, že tuto schopnost mají medvědi, kteří žijí samotářsky.

Vědci však budou muset provádět ještě celou řadu výzkumů, aby lépe pochopili, jak přesně se tito medvědi dorozumívají. Medvědů malajských ale žije poměrně málo a navíc jsou schováni v nedostupných oblastech, takže jejich výzkum je poměrně obtížný. Dále čtěte: (V Argentině objevili největšího medvěda, který kdy obýval naši planetu).