Američtí vědci provedli unikátní rekonstrukci mláděte děsivého Tyrannosaura rexe

Tyrannosaurus byl děsivý pravěký predátor
Další 1 fotografie v galerii
 Země a Příroda
08. března 2019 10:16 / Internet
Paleontologové z USA provedli jedinečnou rekonstrukci mláděte jednoho z nejděsivějších tvorů, který kdy běhal po naší planetě - Tyrannosaura rexe. Oběvy mladých dinosaurů jsou poměrně vzácné a rekonstruovaný model může posloužit k mnoha výzkumům.

Obří zuby a dunivé kroky, to je představa o jednom z nejděsivějších predátorů, který kdy obýval naši planetu. Tímto pravěkým monstrem byl Tyrannosaurus rex, jehož mládě nyní američtí vědci zcela zrekonstruovali.

Dosud nebylo nalezeno jediné mládě tohoto tvora, a proto se vědci rozhodli vytvořit jeho model. Podle jejich předpokladů se tento tvor rodil podobně jako dnešní kuře. Když se vylíhl z vejce, měl pravděpodobně jemné ochlupení, které ho chránilo před chladem.

Jak postupně mládě rostlo, tělo ochlupení ztrácelo, protože tvor už dokázal teplo udržet sám. Pokožka dinosaura postupně ztvrdla a byla pokryta šupinami. Podobala se té, kterou mají dnešní želvy.

Jediné místo, kde by dospělý Tyrannosaurus rex mohl mít nějaké ochlupení nebo peří, mohla být záda. Takto si zhruba paleontologové představují, jak mládě mohlo vypadat. Při rekonstrukci pomohly i poznatky od nejbližších příbuzných Tyrannosaura rexe, kterými jsou dnešní slepice a pštrosi.

Objevy jakýchkoliv dinosauřích mláďat či mladších jedinců jsou totiž ohromně vzácné, protože jejich kosti jsou velmi křehké a snadno se rozpadnou. Dále čtěte: Vědci objevili předka největšího predátora planety Tyrannosaura rexe.