Vědci se domnívají, že spatřili velice vzácný druh dravé kosatky. Důkazy o jeho existenci chyběly řadu let

09. března 2019 14:43 / Lukáš Bauer
Vědci spatřili vzácný druh kosatky Internet
Mořští výzkumníci se domnívají, že spatřili na vlastní oči mýtycký druh kosatky. Takzvaný typ D byl vědci pozorován v ledových vodách u Cape Horn na jižním cípu Chile. Důkazy o existenci tohoto druhu chyběly řadu let, přestože se jeho existene předpokládala.

V minulosti se sporadicky objevovaly důkazy o existenci druhu kosatky, kterému vědci říkají typ D. Tyto důkazy většinou představovaly rybářské příběhy nebo turistické fotografie, ale až nyní se vědcům podařilo tento druh spatřit na vlastní oči.

Vědci z amerického Národního úřadu pro oceán a atmosféru (NOAA) na palubě výzkumné lodi Australis se dostali k tomuto druhu kosatek natolik blízko, že dokázali odebrat vzorky jejich tkání, které podrobí výzkumu.

Vědci zkoumali vzorky zubů, které byly nalezeny na mělčině v Paraparaumu v roce 1955 a zjistili, že tento druh kosatek je geneticky odlišný od ostatních známých druhů. K rozdělení genetických informací u tohoto druhu došlo pravděpodobně před 390 tisíci lety.

Pokud se vzorky tkáně z Cape Horn budou shodovat s vzorky z Paraparaumu Beach, bude se jednat o důležitý vědecký objev. Vědci jsou z objevu nadšení, protože tento druh kosatky může být největším nepopsaným zvířetem na planetě.

Ze všech dravých velryb je druh typ D vizuálně nejodlišnější, a to díky cibulovitému tvaru přední části hlavy a úzké špičaté hřbetní ploutvi. Tyto kosatky mají také menší zuby a oči než ostatní známé druhy. Tento druh kosatek obývá extrémně nehostinné vody chladných moří těsně za polárním kruhem.

Nyní vědci mají mnoho materiálů, které mohou podrobit analýze. Získali totiž genetický materiál z hřbetu kosatky, který odebrali za pomoci speciální kuše. Nové poznatky mohou přinést lepší poznání života těchto záhadných tvorů. Dále čtěte: (Jediná kosatka na Zemi umí opakovat lidská slova. Dravec prošel unikátním výcvikem).