Pod hladinou jezera v sousedním Německu se děje něco neobvyklého. Vědci to neustále monitorují

Pod jezerem je ukrytá aktivní sopka, která občas probublá na hladinu
Další 2 fotografie v galerii
 Země a Příroda
09. února 2019 06:53 / Internet
Německé jezero Laacher See ukrývá aktivní vulkán, z něhož nedávno začala stoupat pára a magma. Podle německých vědců, kteří oblast pečlivě monitorují, aktivitu sopky dokazuje i nedávné zemětřesení, které bylo v blízkosti zaznamenáno. Podle expertů se čas od času na hladině jezera objeví pára a bubliny, které naznačují únik plynů.

V sousedním Německu se pod hladinou jezera Laacher See ukrývá aktivní vulkán, který se nyní probouzí k životu. Důkazem toho je přítomnost vědců u jezera stejně jako občasné probublávání horké páry nad hladinu jezera. Podle expertů však bezprostřední nebezpečí výbuchu nehrozí.

Jezero Laacher See leží v oblasti Vulkaneifel v Porýní-Falci na západě Německa. Vědci až nyní poprvé zveřejnili informaci, že se pod jeho hladinou nachází aktivní sopka. Na místě probíhají měření již od roku 2013 a za tu dobu bylo registrováno několik slabších zemětřesení.

„Sopečná činnost v regionu Eifelu nevyhasla, pouze dlouhodobě dříme,“ tvrdí autoři nové studie, podle kterých dochází pod hladinou k postupnému plnění magmatických komor, které se od posledního výbuchu plnily 30 tisíc let. I díky této době vulkanologové předpokládají, že výrazné nebezpečí výbuchu není aktuální.

Přesto vyzývají odborníci k opatrnosti a pečlivě oblast jezera monitorují zejména na přítomnost unikajících plynů. Doložené otřesy v hloubce 40 kilometrů pod zemským povrchem jsou podle studie největší zemětřesení zjištěna v Německu.

Tato oblast se nazývá Eifel a jedná se o největší vulkanickou oblast ve střední Evropě. Tato vulkanická oblast je také tou nejmladší na starém kontinentu a k poslednímu výbuchu sopky v jezeře Laacher See došlo před 13 tisíci lety. Vědci na základě tohoto zjištění chtějí v Německu zavést systém vulkanické ochrany, který by v případě nebezpečí včas dokázal varovat místní obyvatele. Dále čtěte: (Nejničivější erupce v dějinách Evropy. Supervulkán je v kritickém stádiu).