Vědci objevili předka největšího predátora planety Tyrannosaura rexe. Překvapil je svou velikostí a výjimečnou rychlostí

Největší predátor všech dob se vyvinul z poměrně malého tvora
24. února 2019 09:19 / Internet
Jeden z největších predátorů, který kdy obýval naši planetu byl Tyrannosaurus rex. Tento obří dinosaurus s mohutnými čelistmi se však vyvinul z překvapivě malého předka. Vědci nyní idetifikovali tvora o velikosti klokana, který stál na počátku jeho evoluce.

Největší predátor naší planety Tyrannosaurus rex se podle nových poznatků vyvinul z tvora, u kterého by to málokdo čekal. Jedná se totiž o tvora, který je o něco menší než klokan. Vědcům se tak podařilo konečně uzavřít 70 milionů let mezer ve fosilním záznamu tyrannosaura.

Nově objeveného předchůdce tyrannosaura vědci pojmenovali Moros intrepidus. Jedná se o prvního tvora, který má společné kořeny s tyrannosaurem. Předchozí fosilní záznamy primitivních tyrannosaurů se datují do doby před 150 miliony let, kteří ale na Zemi žili ve stínu většího Allosaura.

První tyrannosaurus rex se objevil v době před 81 miliony let a proto vědcům chybělo téměř 70 let fosilních záznamů, které se nyní podařilo doplnit. Po téměř deseti letech bádání objevili vědci v Severní Americe několik zubů a část zadní nohy, které patřily právě Morosu intrepidusovi.

Jeho zuby vykazovaly značnou podobnost se zuby asijských tyrannosaurů, což vědci považují za důkaz, že malí předkové tyrannosaura rexe se dostali do severní Ameriky z asijského kontinentu nejméně před třiceti miliony let.

„Moros byl lehký a výjimečně rychlý. Díky těmto vlastnostem spolu s pokročilými senzorickými schopnostmi byl skvělým predátorem, který by mohl snadno ulovit kořist a zároveň se vyhnout konfrontaci s většími dravci,“ uvedli vědci ve studii.

Tyto poznatky jsou pro vědce nesmírně důležité protože se díky nim můžeme dozvědět mnohé z historie naší planety. Nedávno například vědci objevili zcela unikátní fosili možná nejstaršího tvora naší planety.