Americký biolog zjistil, že v amerických Skalistých horách prší plastový odpad!

Skalisté hory jsou znečišťovány plastem
Další 1 fotografie v galerii
 Země a Příroda
18. srpna 2019 18:11 / Internet
Americký biolog zjistil, že ve vzorcích dešťové vody ze severoamerických Skalistých hor se nacházejí drobné částečky plastů. Jeden z vědců Gregory Wetherbee publikoval studii s názvem „Prší plasty“, a znovu tak otevírá diskuzi o tom, jak velkou součástí životního prostředí plasty mohou být.

Tým amerických biologů objevil přítomnost mikroplastů v dešťových kapkách ze Skalistých hor. Toto znepokojivé zjištění publikovali vědci v čele biologem Gregory Wetherbeem v nové studii s názvem „Prší plasty“.

Vědci se domnívají, že mikroplasty začínají tvořit součást životního prostředí kolem nás. Spolu s kolegy chtěl původně ve vzorcích dešťové vody, kterou posbírali v americkém Coloradu, zkoumat znečištění dusíkem.

Studie se také shoduje s nedávno publikovanou vědeckou zprávou, která uvádí nález mikroplastů v Pyrenejích a upozorňuje na to, že mikroplasty mohou cestovat tisíce kilometrů a znečišťovat tak prakticky celou planetu.

Další studie zase poukazují na mikroplasty na dnech oceánů, v řekách, jezerech, kanalizacích i balené vodě či v pivu.

Vyšlo tak najevo, že během 12 měsíců se organismu každého člověka dostane nejméně 50 tisíc částic mikroplastů. Vliv na lidské zdraví není zatím znám, ale některé mikroplasty mohou uvolňovat toxické látky.

Podle expertů se recykluje pouze 10 procent světové produkce plastového odpadu a zbytek se během pomalého rozkladu dělí na malé části. Mikroplasty se tak do atmosféry uvolňují například i při praní oblečení.

Plastové znečištění je ale náročné kvantifikovat, stejně jako je obtížné říct, zda by bylo možné svět plastů úplně zbavit. Dále čtěte: Za rok člověk pozře až čtvrt kila mikroplastů. Nebezpečné částečky byly objeveny už i v pivu.