Záhadní korýši, kteří se vyvinuli před 200 miliony let, dokáží zkonzumovat aligátora

Stejnonožci jsou řád prastarých korýšů, kteří žijí v hlubinách moří
Další 1 fotografie v galerii
 Země a Příroda
13. dubna 2019 12:08 / Internet
Obří prastaří stejnonožci se vyvinuli přibližně před 200 miliony let a jedná se o jedny z nejstarších žijících organismů na planetě. Vědci nyní natočili unikátní video, na kterém jsou tito tvorové zachyceni, jak si pochutnávají na velkém aligátorovi.

Tým výzkumníků z Louisiana Universities Marine Consortium (LUMCON) studoval záhadné tvory, kteří žijí na dně našich moří. Mezi tyto tvory patří také stejnonožci, což je řád korýšů, kteří žijí v hlubinách Mexického zálivu.

Během výzkumu spustili vědci na dno mrtvé aligátory a pozorovali, jak se tito prastaří živočichové živí. Stejnonožci se vyvinuli přibližně před 200 miliony let a od té doby zůstali prakticky stejní.

Tvor známý jako Bathynomus giganteus se na Zemi poprvé objevil krátce po rozpadu superkontinentu Pangea. Důvodem, proč tito tvorové přežili tak dlouho, je jejich schopnost fungovat velice dlouhou dobu bez potravy. Obří korýši totiž mohou žít bez jídla až po dobu čtyř let.

Vědci chtějí získat lepší pochopení toho, jak obří isopodi reagují, když se v jejich blízkosti objeví potrava. Na mořské dno spustili utracené aligátory, které korýši velice rychle lokalizovali a zahájili hostinu.

Tito obří korýši jedí svou kořist velice pomalu a vědci předpokládají, že než aligátory zcela zkonzumují, zabere jim to i několik měsíců. Znovu se na místo chtějí s podvodními kamerami podívat za dva měsíce, aby zjistili, jak stejnonožci aligátora konzumují. Dále čtěte: Fosilie tohoto tvora je stará 518 milionů let. Byl vybaven osmnácti chapadly.