Vědci objevili unikátní fosilii pravěké dravé velryby. Čekalo na ně ještě jedno překvapení

Prehistorické velryby byly neúprosnými dravci
 Objevy
20. ledna 2019 10:28 / Internet
Velryby jsou dnes vnímány jako obrovská, ale mírumilovná stvoření, která se jen tak vznáší v oceánech. Pradávní kytovci však až tak mírumilovní nebyli a někteří z nich byli skutečnými dravci. Důkazem je nová fosilie prehistorického druhu obří velryby, která měla uvnitř svého těla kosti jiného kytovce.

Paleontologové objevili v roce 2010 fosilii přibližně 15 metrů dlouhé dravé velryby Basilosaurus isis, která hodovala na dalších kytovcích. Fosilie ozubené velryby, která se proháněla v oceánech přibližně před 35 milióny let, totiž obsahovala kosti další velryby.

Až během výkopových prací se ukázalo, že mezi kostmi větší velryby se nachází také kosti menšího kytovce, který byl podle vědců kořistí. Basilosaurus isis byl velký druh dravé velryby, který žil v období pozdního Eocénu, tedy v době před 34-38 milióny let.

„Velryba měla dlouhou tlamu vyzbrojenou špičatými řezáky," uvedla ve zprávě Marja Voss, pracující jako výzkumnice mořských savců v Berlínském muzeu für Naturkunde. Samotné pozůstatky prehistorického tvora byly objeveny jihozápadně od Káhiry.

Oblast, kde byly pozůstatky nalezeny, se nazývá Wadi al-Hitan, což v překladu z arabštiny znamená Velrybí údolí. Tato oblast je památkou světového kulturního dědictví kvůli velké koncentraci prehistorických fosilií.

Přestože je dnes tato oblast pouští v Eocénu, byla kdysi mělkým mořem se všemi druhy mořských tvorů, které byly časté v dané oblasti. Právě tady již bylo objeveno mnoho fosilií od žraloků až po mláďata dávných kytovců.

Archeologové a paleontologové objevují na naší planetě každý rok obrovské množství nálezů, které jsou nesmírně cenné pro poznání existence života na naší planetě. Nedávno například objevili v Mexiku chrám boha, jehož kněží lidské oběti stahovali z kůže.