خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn

Říkají vám, že jste hloupí? Pak vás nový objev vědců hodně překvapí

Někteří lidé možná nejsou hloupí, ale nemocní
 Věda a Výzkum
19. září 2018 11:17 / Depositphotos
Že jsou na světě lidé chytří, méně chytří i úplně hloupí není žádné překvapivé zjištění. Překvapivé však je, že v jistých případech může hloupost způsobit virus.

Traduje se, že hloupost je jedna z nejnakažlivějších nemocí lidstva. A ono  to, jak se zdá, může být do jisté miry pravda. Vědci totiž objevili virus, který podle nich hloupost, tedy jakousi horší výkonnost lidského mozku, způsobuje.

Vědci z Johns Hopkins School of Medicine a University of Nebraska při svých výzkumech objevili zvláštní virus napadající lidskou DNA, který je schopen způsobovat pokles mozkové činnosti, zhoršení paměti a celkové schopnosti člověka učit se a přijímat nové poznatky. Ve svém důsledku člověk napadený tímto virem tak vlastně hloupne. Zajímavá zjištění z výzkumu mužského a ženského mozku. Čtěte zde.

Jedná se o virus ATCV-1, který obvykle infikuje některé druhy zelených řas v jezerech a řekách, ale u lidí doposud nebyl zjištěn. Výzkumníky  proto značně překvapilo, když jeho stopy, zcela náhodou našli v krku téměř poloviny z devadesáti dobrovolníků, kteří se zúčastnili výzkumu mentálních schopností.

Následně vědci z překvapením zjistili, že právě osoby u nichž byl vir detekován, podávali v rámci celého experimentu přibližně o 10 - 15 % pomalejší výkon při zpracování obrazových úkolů, celkově byli schopni se hůře soustředit a v porovnání se zdravými účastníky výzkumu vykazovali výrazně horší prostorovou představivost.

Po těchto překvapivých zjištěních pak vědci následně provedli pokus na laboratorních myších, kterým byl zmíněný virus podán. A výsledek byl překvapivý. Myši infikované tímto virem skutečně „hlouply“. Oproti zdravým hlodavcům hledali například mnohem obtížněji cestu z bludiště do kterého byly umístěny.

Vědci jsou tak přesvědčeni, že virus ATCV-1 je opravdu virem způsobujícím pokles rozumových schopností i u člověka. Dosud však není jasné, jak se zmíněný virus do krku člověka dostává. Vědci se domnívají, že přenos mají na svědomí jiné mikroorganismy.

Zdá se tedy, že v některých případech nejsou lidé se zhoršenou schopností se učit a přijímat nové poznatky hloupí, ale vlastně nemocní.

Karel Kovka | inStory.cz