Říkají vám, že jste hloupí? Pak vás nový objev vědců hodně překvapí

Někteří lidé možná nejsou hloupí, ale nemocní
 Věda a Výzkum
19. září 2018 11:17 / Depositphotos
Že jsou na světě lidé chytří, méně chytří i úplně hloupí není žádné překvapivé zjištění. Překvapivé však je, že v jistých případech může hloupost způsobit virus.

Traduje se, že hloupost je jedna z nejnakažlivějších nemocí lidstva. A ono  to, jak se zdá, může být do jisté miry pravda. Vědci totiž objevili virus, který podle nich hloupost, tedy jakousi horší výkonnost lidského mozku, způsobuje.

Vědci z Johns Hopkins School of Medicine a University of Nebraska při svých výzkumech objevili zvláštní virus napadající lidskou DNA, který je schopen způsobovat pokles mozkové činnosti, zhoršení paměti a celkové schopnosti člověka učit se a přijímat nové poznatky. Ve svém důsledku člověk napadený tímto virem tak vlastně hloupne. Zajímavá zjištění z výzkumu mužského a ženského mozku. Čtěte zde.

Jedná se o virus ATCV-1, který obvykle infikuje některé druhy zelených řas v jezerech a řekách, ale u lidí doposud nebyl zjištěn. Výzkumníky  proto značně překvapilo, když jeho stopy, zcela náhodou našli v krku téměř poloviny z devadesáti dobrovolníků, kteří se zúčastnili výzkumu mentálních schopností.

Následně vědci z překvapením zjistili, že právě osoby u nichž byl vir detekován, podávali v rámci celého experimentu přibližně o 10 - 15 % pomalejší výkon při zpracování obrazových úkolů, celkově byli schopni se hůře soustředit a v porovnání se zdravými účastníky výzkumu vykazovali výrazně horší prostorovou představivost.

Po těchto překvapivých zjištěních pak vědci následně provedli pokus na laboratorních myších, kterým byl zmíněný virus podán. A výsledek byl překvapivý. Myši infikované tímto virem skutečně „hlouply“. Oproti zdravým hlodavcům hledali například mnohem obtížněji cestu z bludiště do kterého byly umístěny.

Vědci jsou tak přesvědčeni, že virus ATCV-1 je opravdu virem způsobujícím pokles rozumových schopností i u člověka. Dosud však není jasné, jak se zmíněný virus do krku člověka dostává. Vědci se domnívají, že přenos mají na svědomí jiné mikroorganismy.

Zdá se tedy, že v některých případech nejsou lidé se zhoršenou schopností se učit a přijímat nové poznatky hloupí, ale vlastně nemocní.

Karel Kovka | inStory.cz