Japonci objevili něco zvláštního uvnitř meteoritu. Nálezem byli velmi překvapeni

Meteorit obsahoval základní stavební kameny života
Další 2 fotografie v galerii
 Vesmír
22. listopadu 2019 10:54 / Internet
Tým japonských vědců analyzoval vzorky několika meteoritů a došel k velice zajímavému objevu. Uvnitř vesmírných hornin totiž objevil látky, které jsou považovány za jeden ze základních kamenů pro vznik života. Meteority obsahovaly stopy aminokyselin a dalších biologických stavebních látek.

Vědci z Japonska provedli podrobnou analýzu složení trojice meteoritů a došli k překvapivému zjištění. Všechny testované vzorky obsahovaly aminokyseliny a další biologické stavební látky.

Ve vzorcích objevili například ribózu a další cukry což dokazuje, že se ve vesmíru mohou tyto látky tvořit. O důležitém objevu informovala agentura DPA s odvoláním na publikovanou práci vědeckých pracovníků.

Cílem výzkumu vědců byla trojice chondritů - ve vesmíru nejběžnějšího typu meteoritu. Chondrity obsahují uhlík a vznikly z mlhovinového prachu. Největší roztříštěný chondrit dohromady o váze dvě tuny byl nalezen v roce 1969 u mexického města Allende.

Zkoumané meteority podle zjištění vědců obsahovaly aminokyseliny a další biologické stavební látky. Výskyt takových cukrů na Zemi zřejmě přispěl k tvorbě biopolymerů, domnívají se výzkumníci. Ribóza je základním stavebním prvkem kyseliny ribonukleové (RNA), která je součástí všech živých buněk.

Vědci díky podobným výzkumům mohou lépe pochopit první spouštěcí mechanismy, které přispívají ke vzniku života na planetách. Dále čtěte: (Pořádnou záhadou plnou otazníků se staly neznámé objekty padající z nebe nad chilským ostrovem).