V keňském muzeu se ukrýval zapomenutý paleontologický poklad. Kosti již dávno vyhynulého predátora

Simbakubwa kutokaafrika byl velký africký predátor
Další 1 fotografie v galerii
 Země a Příroda
21. dubna 2019 06:31 / Internet
Kosti dosud neznámého afrického predátora ležely bez povšimnutí desítky let v jednom z keňských muzeí. Vědci je objevili zcela náhodou, když zkoumali sbírku jiných tvorů v muzejním skladu, v jednom z mnoha šuplíků s fosiliemi.

Dosud neznámý druh afrického velkého lva objevili vědci v keňském muzeu. Tohoto neznámého predátora tak vědci vůbec poprvé identifikovali díky kostem, které byly v muzeu uloženy několik desetiletí zcela bez povšimnutí.

Obrovský savec, který se asi nejvíce podobal dnešnímu tygrovi, mohl být předchůdcem dnešních lvů. Dostal jméno Simbakubwa kutokaafrika, což znamená ve svahilštině „velký africký lev“.

Tento prehistorický tvor žil ve východní části Afriky přibližně před 20 miliony let a byl součástí vyhynulého rodu masožravých savců zvaného Hyaenodon. Vědci tak nyní budou schopni určit, co se s těmito savci před mnoha miliony let stalo.

„Podle masivních zubů byl Simbakubwa specializovaný energický masožravec, který byl výrazně větší než dnešní lev a možná větší než lední medvěd,“ uvedl jeden z vědců Matthew Borths.

Tento vědec prováděl výzkum v Národním muzeu v Nairobi a požádal o prozkoumání sbírky hyen, do které byly zařazeny právě i fosilní nálezy tohoto tvora, které byly objeveny v sedmdesátých letech minulého století v Keni. Dále čtěte: (Vědci objevili naprosto unikátní fosilii dosud nejstaršího pohybujícího se tvora na planetě).