Genetičtí inženýři zjistili, že většina naší DNA je prakticky k ničemu!

Věda a Výzkum
12. srpna 2017 13:25 / Lukáš Bauer
Lidská DNA je pro nás stále velká záhada... Archiv
Patrně každý si ze svých studií biologie na škole pamatuje něco o tom, že je člověk tvořen z DNA kyseliny a že i ta nejposlednější jeho částečka je stejně důležitá jako kterákoliv jiná, jelikož stačí oddělat jedinou kostku a celá konstrukce se rozsype. Dnešní studie ovšem dokazuje, že nemálo z naší DNA je naprosto k ničemu.

Tohle bude patrně další rána pod pás ctitelům boha ve všech formách, popřípadě to celé odbudou nějakým citátem z Bible, ale vnucuje se samozřejmě otázka, když je člověk tak dokonalý obraz boha podle nich, proč nemá dokonalou DNA?

Nedávno se totiž objevila studie z univerzity v Houstonu, jež odhalila, že jen 10-15 % naší DNA má jasný účel a smysl. To je velmi výrazná změna od minula, když uvážíme, že ještě v roce 2012 se bralo dobrých 80 % DNA jako „užitečné“, nyní ovšem bylo odhaleno, že prakticky vše je k ničemu.

Výzkumníci mimo jiné zjišťovali, jak mutace, jenž jsou často smrtící, ovlivňují naši DNA. K jejich údivu však zjistili, že mutace jsou schopny ovlivňovat pouze aktivní části DNA. To znamená, že když je mutací zasažena část DNA, která nemá využití, pak se na lidském zdraví nemohou podepsat.

Pokud by tedy byla využita většina našeho DNA, pak by mnohem více mutací bylo smrtelných a prakticky každý z nás by byl nemocný. Jelikož je ale většina z nás živá a zdravá, je jasné že naše DNA je stále dost dobrá.

Vědci též potvrdili, že studie bude určitě hrát klíčovou roli při hledání a prevenci chorob, jelikož umožní bio-inženýrům zaměřit se pouze na funkční část DNA.