Fantastická teorie o vzniku života na Zemi

Opravdu originální vysvětlení
 Vesmír
25. července 2017 20:00 / Shutterstock
Jsme ve Vesmíru sami nebo existují ještě nějaké jiné civilizace? To je otázka, která trápí lidstvo již celá staletí. Vědci se domnívají, že znají odpověď, která se velmi blíží pravdě.

Astronomové z Harvardovy univerzity a Oxfordu přišli v rámci nové studie s hypotézou, že život na Zemi se vytvořil předčasně. V podobném smyslu, jako když se dítě narodí například v šestém měsíci. To by vysvětlovalo, proč se ve vesmíru cítíme být sami.

„Pokud jsme se tu objevili brzy, pokud jsme z pohledu kosmického času nedonošení, vysvětlovalo by to, proč jsme ještě neviděli žádnou jinou civilizaci kolem nás," uvedl Rafael Batista z Oxfordské univerzity. „Možná jsme první nebo jedni z prvních," doplnil.

Batista dále dodal, že život pravděpodobně existuje i jinde než na Zemi, pokud našel stabilní prostředí ke svému vývoji. Naše Země je stará zhruba 4,5 miliardy let a první komplexní život se na ní utvořil před nejméně třemi miliardami let. Předchůdci člověka se na Zemi objevili teprve před 200 tisíci lety a Vesmír existuje přibližně 13,8 miliardy let.

Jen v naší galaxii jsou miliardy planet, z nichž mnohé mohou být obydlené, míní vědec. Možná jsme však jednou z mála planet, na níž se dokázal vytvořit takový složitý a vnímavý život. Na Zemi se život objevil v periodě vývoje Vesmíru, která, jak vědci údajně spočítali, dávala jen 0,14procentní šanci na jeho vznik a to je obrovský zázrak.

◼ redakce