V mexické jeskyni byly objeveny vzácné artefakty, které jsou důkazem, že se vědci léta mýlili

Věda a Výzkum
29. července 2020 09:42 / Lukáš Bauer
Artefakty objevené v mexické jeskyni naznačují, že lidé žili v Severní Americe mnohem dříve Devlin A. Gandy
Nový objev, který učinili vědci v mexické jeskyni Chiquihuite, naznačuje, že lidé mohli oblast Severní Ameriky obývat mnohem dříve, než se předpokládalo. Důkazem jsou totiž kamenné nástroje, jejichž stáří vědci určili na téměř třicet tisíc let. Je to tedy o celých 15 tisíc let dříve než se vědci původně domnívali.

Nejnovější objev v mexické jeskyni Chiquihuite naznačuje, že lidé mohli Severní Ameriku obývat mnohem dříve, než se doposud předpokládalo. Vědci totiž v jeskyni našli kamenné nástroje, jejichž stáří určili na více než 26 500 let. Je tedy velice pravděpodobné, že lidé Severní Ameriku obývali o celých 15 tisíc let dříve, než se předpokládalo.

Prastaré kamenné nástroje byly objeveny během archeologických prací, které v mexickém jeskynním systému již několik let probíhají. Tyto artefakty totiž nejsou jediným cenným nálezem, který byl v této jeskyni objeven.

Tisíce kamenných nástrojů

Artefakty nalezené v mexické jeskyni Chiquihuite včetně téměř dvou tisíc kamenných nástrojů naznačují, že lidé se v oblasti nacházeli před více než 20 000 lety. Jeskyni podle archeologů využívali lidé jako úkryt před zimou. Tato jeskyně poskytuje vědcům zcela ojedinělý soubor důkazů o lidské éře na americkém kontinentu.

Přestože většinu nástrojů vědci datovali se stářím 26 500 let, podle archeologů je i možnost, že některé nálezy jsou starší než 30 000 let, avšak důkazy nejsou dostatečně silné na to, aby tuto hypotézu mohli potvrdit.

Mylné předpoklady vědců

Vědci tak získávají zcela nový pohled do doby, během které přišli první lidé z Asie do Ameriky. Podle dosavadních archeologických nalezišť se předpokládalo, že to bylo v období před 15 000 až 17 000 lety. Nový výzkum ale naznačuje, že to mohlo být mnohem dříve. Dále čtěte: (Jeskynní potápěči pod vodou objevili děsivý hrob starověké ženy s deformovanou lebkou).