Americké radary zachytily zvláštní obrovský útvar

Na radarech americké meteorologické služby se objevil zvláštní mrak
 Věda a Výzkum
08. června 2019 11:33 / Internet
V úterý během nočních hodin se na radarech americké meteorologické služby NWS objevil obrovský mrak. Při podrobném zkoumání však vědci přišli na to, že se nejedná o bouřkový mrak, ale o gigantický roj slunéček, která migrují.

Americké meteorologické radary zachytily během úterní noci velice zvláštní útvar, který připomínal bouřkový mrak. Později se ale ukázalo, že se jedná o obří roj migrujícího hmyzu, který tvořila slunéčka.

Podle meteorologů to na radarových záběrech vypadalo, že mrak má rozměry asi 130 krát 130 kilometrů. Přestože berušky nebyly pravděpodobně hustě koncentrované, jejich množství muselo být nepředstavitelné.

Slunéčka se během své migrace pohybovala ve výšce okolo 1500 až 2700 metrů. Berušek žije v okolí Kalifornie, kde byly zachyceny radarem, okolo 200 druhů a experti zatím nevědí, o který z nich se jednalo.

To, že se jedná o berušky a ne bouřkový mrak, potvrdili také očití svědci, kteří je na obloze pozorovali. Vědci se nejvíce přiklání k tomu, že se jednalo o druh Hippodamia convergens, který často migruje se zvyšujícími se teplotami do chladnějších oblastí, kde klade vajíčka.

Nedaleko od oblasti, kde byl zachycen tento mrak, je také vojenská základna, a proto se nejdříve vědci domnívali, že by se mohlo jednat o test technologie, která rozmazává radarový obraz. Podobné experimenty se totiž na základně často provádí, ale vojáci se k dotazu medií nevyjádřili. Dále čtěte: Amazonský prales stále více mizí. Vědci varují před rekordním úbytkem.

Témata: mrak, hmyz, slunéčko, radar