Byl objeven zcela nový druh dinosaura. Podobal se dnešnímu netopýrovi

Byl objeven nový okřídlený druh dinosaura
Další 2 fotografie v galerii
 Objevy
16. května 2019 15:12 / Internet
Paleontologové objevili vzácnou fosilii zcela nového druhu dinosaura, který žil před 160 miliony let. Tento nový objev je dalším z řady důkazů, že dinosauři jsou přímými předky dnešních ptáků. Tento nový druh měl totiž podobná křídla, jako mají dnešní netopýři.

Vědci z oboru paleontologie objevili fosilii zcela nového druhu okřídleného dinosaura. Tento pradávný tvor s křídly netopýra žil před 160 miliony let. Vědci tento objev považují za důkaz toho, že okřídlení dinosauři uměli různé typy létání podobně jako dnešní ptáci.

Drobný dinosaurus měl také dlouhé ocasní perutě, přičemž jeho netopýří křídla vznikla prodloužením předních končetin. Vědci již delší dobu vědí, že tito okřídlení dinosauři jsou dávnými předky dnešních ptáků.

Tato nově objevná fosilie tvora, který dostal název ambopteryx longibrachium, ukázala vědcům, že opeření létající dinosauři uměli různé způsoby létání. Tento typ křídel přitom ještě u žádného dinosaura dosud neviděli.

Vědci předpokládají, že samec netopýřího dinosaura měl dlouhé ornamentální ocasní peří, kterými mohl lákat samičky. Kromě dobře zachovaných křídel se dokonce uchoval i obsah žaludku dinosaura a. longibrachia, ve kterém byly kousky kostí a gastrolit. Tyto malé kameny pomáhají při rozmílání potravy v žaludku a usnadňují trávení.

Malý dinosaurus patří do čeledi pravěkých ještěrů Scansoriopterygidae. Nepřežili konec jury, prostřední období druhohor. Naznačuje to, že pokusy ambopteryxa o létání neměly úspěch. Dále čtete: Takzvané genetické pasy umožní odhalovat nemoci nebo sportovní talent.