Přepište anatomii! Lékaři objevili nový orgán v lidském těle

Mění se stoletý pohled na anatomii lidského těla
 Objevy
05. ledna 2017 03:00 / Shutterstock
Učebnice anatomie lidského těla čekají změny. Lékaři z irské Univerzity v Limericku si mohou pogratulovat k velkému medicínskému objevu. V trávicím systému totiž objevili další orgán, který zřejmě položí základy nové vědní oblasti.

Orgán, který nazvali okružím, propojuje střevo s břišní dutinou a odborníci ho dosud považovali jen za nesourodou strukturu tvořenou z několika samostatných částí. Vědci zatím neznají jeho přesnou funkci, ale jeho další výzkum by mohl pomoci s porozuměním a léčbou nemocí souvisejících se zažíváním.

O "okruží" se zmiňoval už Leonardo da Vinci. V roce 1885 ho rámcově popsal jeden britský chirurg, ale vědci na něj pak více než sto let jako na komplexní orgán nenahlíželi. Až vědci z University Hospital Limerick v Irsku použili moderní mikroskopy, aby dokázali, že "okruží" je jeden souvislý orgán.

Profesor Coffey tuto hypotézu publikoval v renomovaného magazínu The Lancet Gastroenterology & hepatology. Podle Coffeyho máme v těle orgán, který bychom měli podrobit dalším vědeckým studiím vzhledem k lepšímu pochopení jeho fungování. „To by mohlo vést k méně invazivní chirurgii, nižší míře komplikací, rychlejšímu zotavení pacientů i k celkově nižším nákladům," zdůraznil lékař.

Revoluční objev profesora Coffeyho mění stoletý pohled na anatomii lidského těla a bude zřejmě nutné aktualizovat lékařské učebnice.

◼ redakce / inStory.cz