خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn

Přepište učebnice! Vědci zjistili, že všechno je jinak!

Podle britských astronomů překračuje počet existujících galaxií hranici jednoho bilionu. K odhadu je přivedly snímky z Hubbleova teleskopu.
17. října 2016 03:00 / Shutterstock
Ve vesmíru je desetkrát více galaxií, než se původně vědci domnívali. Většinu z nich zatím nevidíme.
Zhruba 100 miliard. Na tolik doposud vědci odhadovali počet galaxií v pozorovatelném vesmíru. Ve skutečnosti je jich ale nejméně desetkrát více, tedy přes jeden bilion. Tvrdí to britští astronomové, kteří nově zkoumali záběry Hubbleova vesmírného teleskopu. Velkou část galaxií není prý nicméně možné současnými přístroji vidět.

„Kdo ví, jaké zajímavé věci najdeme, až objevíme tyto galaxie budoucími generacemi teleskopů?" řekl agentuře AP vedoucí týmu astrofyzik Christopher Conselice z univerzity v Nottinghamu. K překvapivému závěru došli astronomové na základě nové analýzy záběrů Hubbleova vesmírného teleskopu a dalších pozorování. Své poznatky podrobně představí v jednom z příštích vydání odborného časopisu The Astrophysical Journal.

Hubbleův vesmírný teleskop vyrobily americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) a Evropská vesmírná agentura (ESA). Dalekohled pracuje podle plánu od ledna 1994 a fungovat bude zřejmě ještě dalších několik let. Obíhá ve výšce asi 600 kilometrů nad povrchem Země.

Snímky z teleskopu poskytly mimo jiné důkazy o existenci tzv. temné hmoty a energie či supermasivních černých děr, pomohly zpřesnit stáří vesmíru na 13,5 miliardy let a objevily nejstarší galaxie zrozené necelou miliardu let po vzniku vesmíru.
◼ redakce / inStory.cz