خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn

Jak hmyz přežívá zimu? Některé druhy mají v těle nemrznoucí proteiny

Hmyz přežívá zimu například v dutinách stromů
 Věda a Výzkum
06. října 2018 11:55 / Internet
Vědci z Americké národní akademie věd publikovali studii, která se zabývá schopností hmyzu přežít tuhé zimní měsíce. V těle některého hmyzu koluje zvláštní nemrznoucí bílkovina, která zabraňuje tvorbě ledu. V rámci výzkumu se vědci snažili přijít na to, jak celý proces funguje a využít ho k prospěchu lidí.

Hmyz má unikátní schopnost přežít mrazivá období díky speciálním bílkovinám, které zabraňují tvorbě ledu a promrznutí jejich těla. Vědci z Americké národní akademie věd nyní zveřejnili studii, která se zabývá výzkumem toho, jak tyto unikátní bílkoviny fungují.

Předchozí výzkumy předpokládaly, že nemrznoucí bílkoviny přeměňují molekuly vody uvnitř buněk hmyzu na ledu podobnou strukturu a díky tomu zastavují proces ledovatění.

Za pomoci molekulární simulace s nemrznoucím proteinem z potemníka moučného vědci zjistili, že protein nevytváří ledovou strukturu, ale tvorbě ledu zabraňuje jiným způsobem, který bude předmětem dalšího zkoumání.

Vědci chtějí tyto poznatky využít například pro výrobu přípravků, které pomocí speciálně upravených molekul dokáží zabraňovat omrzlinám. Stejně tak mohou být podobné přípravky využity například k odmrazování křídel letounů.

Tyto speciální proteiny lze nalézt v jakémkoli dospělém hmyzu, který dokáže přezimovat v drsných klimatických podmínkách. Pokud teplota překročí bod mrazu, hmyz se uloží ke spánku. Entomologové ve studii uvedli, že například v Kanadě žije v severních oblastech několik druhů komára, který dokáže přežít teploty hluboko pod nulou. Za svou schopnost přežití vděčí právě nemrznoucím proteinům. Dále čtěte: (Překvapující a důmyslná metoda, jak si pojistit sex).

Kam dál?
Děti ze zkumavky. Naděje nebo hrozba?
Slavný vědec varuje! Tohle přivede lidstvo do záhuby