Konečně víme, jak vypadala pravěká kachna. Vědci objevili unikátní fosilii

Objevy
08. prosince 2017 15:55 / Lukáš Bauer
Tento pravěký tvor podobný kachně byl vybaven ostrými drápy a zuby Internet
Ptáci se považují za nejbližší příbuzné dinosaurů. Někteří dnešní ptáci žijí způsobem, který u dinosaurů nikdy pozorován nebyl. Například kachny mohou žít ve vodě, ale i na suchu a vědci nyní našli pravěkého tvora, který jim byl svým životním stylem velmi podobný.

Vědci nedávno zveřejnili zprávu o objevu prehistorického tvora, který vypadá jako míšenec labutě a kachny. Stejně jako ony se pohyboval velmi dobře po souši i ve vodě. Jediným větším rozdílem je povinná „pravěká výbava“ v podobě ostrých drápů a mnoha zubů.

Velice dobře zachovalá a kompletní kostra obojživelného tvora pojmenovaného Halszkaraptor escuilliei, byla nalezena v Mongolsku, odkud byla následně propašována na evropský kontinent.

Halszkaraptor escuilliei měřil na výšku okolo 45 centimetrů a žil v období křídy, tedy před 75 miliony let. Podle ostrých zubů uvnitř kachního zobáku je evidentní, že se jednalo o masožravce.

Vědci předpokládají, že tento zvláštní tvor uměl velmi dobře plavat a mohl se živit rybami nebo jinými vodními organizmy. Na pevnině se pohyboval podobně jako pštros a mohl být velice rychlý, takže není vyloučeno, že se živil také suchozemskými tvory.

Paleontologové nejdříve velmi pochybovali o tom, že se jedná skutečně o pravou fosilii. Na pochybách je dlouhou dobu držel podivný tvar dosud nevídané kostry, stejně jako pochybný původ zkameněliny v rukou soukromého sběratele.

Vědci pro ověření použili speciální technologii, která prokázala, že se opravdu jedná o pozůstatky jednoho zvířete. V minulosti se totiž několikrát stalo, že údajná fosilie byla složena z pozůstatků několika tvorů.

Podle odborníků tento objev dokonale ilustruje to, že v útrobách Země stále čeká mnoho neznámých tvorů na své objevení.