Šestiletý chlapec zkoušel sadu na hledání fosilií, kterou dostal k Vánocům. Objevil půl miliardy let starou zkamenělinu

01. dubna 2021 17:36 / Lukáš Bauer
Vzácnou fosilii objevil chlapec na svém pozemku Wikimedia Commons / Siverty
Chlapec z Velké Británie objevil na zahradě cennou fosilii, jejíž stáří paleontologové odhadují nejméně na 500 milionů let. Kus zkamenělého korálu objevil poté, co si na zahradě zkoušel sadu na hledání fosilií, kterou dostal k Vánocům. Původně hledal červy a úlomky porcelánu, ze svého objevu je nadšený.

Britská média tento týden informovala o neuvěřitelném nálezu šestiletého chlapce, který na své zahradě objevil půl miliardy let starou fosilii. Šestiletý Siddak Singh Jhamat, kterému nikdo neřekne jinak než "Sid", objevil vzácnou fosilii, když se pokoušel najít červy a úlomky porcelánu dětskou sadou na hledání fosilí, kterou dostal od Ježíška.

„Kopal jsem a hledal červy a kousky keramiky a cihel. Ale narazil jsem na kámen, co vypadal trochu jako roh a napadlo mě, že by to mohl být zub nebo dráp, nebo taky roh. Ale vlastně to byl kus korálu. Byl jsem z toho vážně nadšený, když jsem zjistil, co to je,“ uvedl k objevu Sid.

Několik fosilií na zahradě

Chlapec nejdříve vykopal několik menších fosilií, které mu svým tvarem byly podezřelé, a zavolal proto svého otce Vish Singh. Druhý den chlapec na stejném místě objevil část slepeného pískovce, ve kterém bylo vidět několik zkamenělých měkkýšů.

Sidův otec proto neváhal a začal s identifikací chlapcova nálezu pomocí skupiny hledačů zkamenělin na Facebooku. Díky stopám na zkamenělém korálu ve skupině odhadují, že se s velkou pravděpodobností jedná o korálnatce Rugosa starého až 500 milionů let.

Velké překvapení

„Překvapilo nás, když našel v zemi něco, co mělo tak divný tvar. Byl to drsnatý korál a kolem něj bylo několik menších kousků. Drsnatí koráli žili právě v tomto období, v prvohorách. Anglie byla v té době součástí superkontinentu Pangea. V té době byla Anglie celá pod vodou,“ uvedl Sidův otec.

Nyní plánují o nálezu informovat Geologické muzeum Birminghamské univerzity a objev předat paleontologům, kteří ho mohou uložit do depositu. Dále čtěte: (Nejmenší známý dinosaurus byl až překvapivě malý).