V Japonsku identifikovali nového dinosaura. Měřil nejméně osm metrů

Kamuysaurus japonicus je nově objevený druh dinosaura
Další 3 fotografie v galerii
 Objevy
11. září 2019 15:03 / Internet
Japonským paleontologům se podařilo identifikovat zcela nový druh dinosaura. K tomu jim posloužila osmimetrová kostra, která je zároveň největší ojevenou kostrou dinosaura na japonském území.

Japonští vědci identifikovali na základě osmimetrové fosilie zcela nový druh dinosaura, kterého pojmenovali Kamuysaurus japonicus (v překladu „japonský ještěří bůh“). Tato obří kostra je zároveň největší nalezenou fosilií dinosaura na japonském souostroví.

V rámci určení nového druhu nejdříve vědci museli analyzovat stovky různých kostí tvorů, kteří žili v období před 72 miliony let. Po podrobném výzkumu vědci došli k závěru, že se jedná o kostru plaza z čeledi hydrosauridů. Velcí býložravci mají charakteristický sploštělý tvar lebky připomínající kachnu.

Fosilie tohoto dinosaura byla objevena v roce 2013, když vědci odhalili velkou část ocasu. Později byly objeveny ostatní části kostry toho kamuysauruse. Vědci odhadují, že v době smrti bylo staré nejméně devět let.

Tento prehistorický tvor mohl vážit až pět tun a živil se převážně rostlinami. Vědci ještě nevědí, jestli se pohyboval po dvou nebo čtyřech končetinách, ale od ostatních zástupců hydrosauridů se lišil drobnými rozdíly ve tvaru lebky a páteře.

Nález takto dobře zachovalé fosilie dinosaura je ve východní Asii poměrně vzácný. Kostra je významným objevem nejen kvůli svým rozměrům, ale také tím, že vědcům může dát celkem přesný pohled na to, jakým způsobem hydrosauridi migrovali. Dále čtěte: (Byl objeven zcela nový druh dinosaura. Podobal se dnešnímu netopýrovi).