Astronauté objevili ve vesmíru bakterie, které nepocházejí ze Země!

Vesmír
30. listopadu 2017 07:43 / Lukáš Bauer
Podle vědců z ISS nalezené bakterie pocházejí z vesmíru Shutterstock
Vědečtí pracovníci z Ruska objevili na vnějším pláští Mezinárodní vesmírné stanice (ISS) živé bakterie. Důležité na tomto objevu je především to, že nepocházejí z planety Země.

Uznávaný ruský astronom Anton Shkaplerov, který se příští měsíc na ISS vrátí, ve zprávě uvedl, že byla objevena neidentifikovatelná forma života na bavlněném tampónu, kterým byla prováděna údržba povrchu ruské části vesmírné základny. Neznámé bakterie byly odeslány na Zemi k analýze, aby se odborníci ujistili, že nepředstavují pro posádku žádné nebezpečí.

„Ukázalo se, že kontrolní stěry obsahují bakterie, které zcela jistě dříve na povrchu ISS nebyly, což znamená, že se na stanici usadily až později a pocházejí z vesmíru,“ uvedl Shkaplerov.

Údržbu, při které byly bakterie objeveny, provádějí astronauté pravidelně v částech, kde se hromadí odpad z vyhořelého paliva, který vypouští motory ISS.

Teto objev je pro odborníky velice zajímavý, protože nikdo zatím neví, jak se tam tyto mikroorganismy dostaly a také odkud a čím ve skutečnosti jsou.

Zajímavý objev vyvolal opětovné diskuze na téma mimozemského života, ale někteří vědci jsou velmi skeptičtí. Ruští astronauté totiž už několikrát podobný nález avizovali, následně se ale ukázalo, že bakterie, které považovali za návštěvníky z kosmu, pocházejí ze Země.

Pravdou je, že i kdyby pocházely ze Země stejně jako ty minulé, nikdo přesně neví, jakým způsobem se dostaly až do vesmíru. Jednou z teorií je, že se mikroorganismy mohou dostat silnými proudy vzduchu do vyšších vrstev atmosféry. Existují ale také teorie, že jsou pouze produktem znečištění astronautů.

Přežití bakterií ve vesmíru je důležitou součástí vesmírného výzkumu, který může zodpovědět řadu otázek spojených s cestou na Mars a dalšími lidskými aktivitami ve vesmíru.

Dokud nebude provedena podrobná analýza nalezeného materiálu, bude zpráva ruských kosmonautů pouhým zdrojem konspirací. Nebude ale dlouho trvat a pravdu se dozvíme.