Vědci objevili v Brazílii záhadný virus. Jeho geny nedokáží identifikovat

Vědc objevili virus s dosud neznámými geny
Další 2 fotografie v galerii
 Objevy
13. února 2020 06:11 / Internet
Vědcům se podařilo v Brazílii identifikovat záhadný virus, jehož genom se zdá být dosud zcela neznámý. Vědci na virus narazili, když odebírali vzorky z umělého jezera Pampulha v brazilském městě Belo Horizonte. Virus s podobnými geny nebyl dosud nikdy vědecky popsán.

Vědci v brazilském umělém jezeře identifikovali záhadný virus, jehož genom nebyl dosud nikdy popsán. Tento záhadný virus byl objeven náhodou při odběru vzorků z jezera Pampulha v brazilském městě Belo Horizonte.

Takzvaný Yaravirus vědci pojmenovali po královně Yara z brazilské mytologie. Virus je totiž pro vědce stejně záhadný jako tato mýtická postava. Z vědeckého hlediska virus představuje zcela novou linii viru améby se záhadným původem a fylogenií.

Virus objevili dva vědci, kteří již v minulosti našli známý tupanvirus, který se nachází ve vodních plochách. Jedná se o sktuečného giganta mezi viry, který navíc dokáže syntetizovat bílkoviny, což jim dává unikátní schopnost opravy a replikace DNA.

Díky tomuto objevu vědci po celém světě pochopili, že viry jsou mnohem složitější, než se dříve domnívali. Vědce objev zcela neznámého genomu u nově objeveného Yaraviru velice překvapil. Většina virů totiž sdílí podobné vlastnosti, díky kterým je vědci dokáží rozřadit do jednotlivých skupin. Yaravirus se v tomto ohledu ale značně liší.

Pouze u šesti genů našli vědci vzdálenou příbuznost se známými virovými geny zdokumentovanými ve veřejných vědeckých databázích s více než 8 500 záznamy. Prvotní analýza viru dokonce nemohla rozpoznat žádné dosud popsané sekvence. Vědci budou virus nadále zkoumat s cílem zjistit informace o jeho původu. Dále čtěte: (Nebezpečný virus zabije devět z deseti nakažených).