Hubbleův teleskop vědcům přiblížil tajemnou kometu Borisov

Mezihvězdná kometa byla zachycena Hubbleovým teleskopem
Další 2 fotografie v galerii
 Vesmír
18. října 2019 11:22 / Internet
Když v srpnu objevil amatérský astronom druhého známého návštěvníka v naší sluneční soustavě - kometu Borisov, tato senzace obletěla doslova celý svět. Nyní vědci díky datům z Hubbleova teleskopu sestavili unikátní video, kde je tato tajemná kometa zobrazena v nebývalém detailu.

Vědci použili data z Hubbleova teleskopu a získali zcela nový pohled na záhadnou mezihvězdnou kometu známou jako 2I / Borisov. Tento teprve druhý známý objekt, který dorazil z jiného hvězdného systému, objevil v srpnu ukrajinský astronom Gennady Borisov.

Toto video nahrál na kanál YouTube jeden z vedoucích pracovníků astronomického oddělení na Kalifornské univerzitě Berkeley. Video vzniklo na základě dat z Hubbleova teleskopu, která posloužila pro vytvoření počítačové animace.

Animace tento záhadný vesmírný objekt přibližuje v jiném detailu, než byla zachycena astronomem. Vůbec prvním objektem z jiné soustavy, který vědci ve sluneční soustavě pozorovali, byl asteroid Oumuamua, který svým tvarem připomínal vesmírnou loď jiné civilizace.

Na rozdíl od komety 2I / Borisov však tento objekt astronomové odhalili příliš pozdě na to, aby ho mohli detailněji prostudovat. Mezihvězdnou kometu amatérský astronom odhalil teprve při vstupu do naší sluneční soustavy, takže vědci budou mít možnost ho zkoumat několik let.

Vědci si od nového objektu slibují zejména to, že lépe porozumí rozdílům ve formování sluneční soustavy oproti jiným hvězdným systémům. Dále čtěte: Sonda zachytila unikátní video z povrchu komety. Sněhová bouře to není.