خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn

Nečekané zjištění. Původní američtí indiáni jsou vlastně Rusové

Dnešní američtí indiáni přišli ze Sibiře
Další 1 fotografie v galerii
 Věda a Výzkum
22. května 2018 12:57 / Shutterstock
Otázka, kde se vzali původní američtí indiáni, zajímala historiky a vědce celá dlouhá léta. Obecně se předpokládalo, že předci dnešních indiánů dorazili na severoamerický kontinent před nejméně 15 000 lety, a to z Asie. Až analýza DNA odhalila, jak to vlastně bylo.

Předci současných amerických indiánů dorazili do dnešních Spojených států před nejméně 15 000 z Asie přes Beringii, což je označení zaniklé pevniny v oblasti dnešního Beringova průlivu, která v době ledové před 20 000 lety spojovala Asii se Severní Amerikou. Po tomto suchozemském mostu tedy mohly migrovat zvířata i lidé.

Zkoumání DNA provedené vědci Pennsylvánské univerzity a zveřejněné v odborném časopise American Journal of Human Genetics potvrdilo, že američtí indiáni původně žili území dnešního Ruska, současného Altajského kraje, při hranicích Ruské federace s Kazachstánem, Mongolskem a Čínou.

Sibiřské kořeny amerických indiánů hledali vědci už dříve, ale přesvědčivý důkaz o přesné lokalitě se podle expertů podařilo nalézt až nyní. Přinesla ho genetická analýza pozůstatků lidí, kteří na území Altaje žili před 20 000 až 25 000 lety. Její srovnání s DNA amerických Indiánů vědce utvrdilo v přesvědčení, že původní vlast indiánských kmenů je právě na jižní Sibiři. S překvapivou teorií proč vyhynuli naši předci, se můžete seznámit v tomto článku.

V DNA chromozomů Y, předávaných z otce na syna, objevili vědci v genetickém kódu indiánů i dávných obyvatel Altaje shodnou mutaci, která je podle nich jedinečná. Shodné prvky nalezli genetikové i v mitochondriální DNA, kterou potomci získávají od matky. Navíc zjistili, že zhruba před 13 000 až 14 000 lety se genetický kód Altajců a amerických indiánů začal odlišovat.

To podle nich potvrzuje dřívější domněnky, že právě v této době překročili předkové indiánů zamrzlý Beringův průliv oddělující východosibiřskou Čukotku od Aljašky.

Karel Kovka | inStory.cz