Existující mimozemské civilizace cestující vesmírem? Speciální projekt se zaměří na hledání důkazů

Vesmír
03. srpna 2021 08:12 / Mirka Malá
Zcela určitě existují, je potřeba je najít Depositphotos
Pokud někde existují mimozemské civilizace, které disponují vyspělými technologiemi, jež jim umožňují cestování vesmírem, chceme to vědět. Zjistit to má speciální projekt, na němž se bude podílet řada předních vědců.

Projekt Galileo vedený multiinstitucionálním týmem vědců v čele s Avi Loebem, profesorem vědy na katedře astronomie na Harvardově univerzitě, bude hledat a zkoumat důkazy, které by mohly představovat zaniklé nebo stále aktivní mimozemské technologické civilizace. Projekt oficiálně odstartoval před několika dny.

Někde tam jsou

Projekt bude analyzovat data z astronomických průzkumů a teleskopických pozorování a také navrhovat nové algoritmy využívající umělou inteligenci (AI), aby identifikoval potenciální mezihvězdné cestovatele, satelity postavené mimozemšťany a neidentifikované letecké jevy (UAP).

Loeb, který je také ředitelem Ústavu pro teorii a výpočet na Harvard-Smithsonian Center for Astrophysics, již dříve naznačil, že podivný kosmický objekt Oumuamua, který prošel kolem Země v roce 2017 a byl nakonec označen za kometu nebo asteroid, byl ve skutečnosti příkladem mimozemské technologie.

Oumuamua byl prvním mezihvězdným návštěvníkem naší sluneční soustavy, o kterém víme, ale to neznamená, že bude poslední. Jedna z výzkumných poboček Projektu Galileo se proto zaměří na vývoj strategií pro hledání a sledování takových objektů, a to jak z vesmíru, tak z pozemských teleskopů. Další oblasti projektového výzkumu budou zahrnovat vyhledávání malých satelitů ETC, které mohou pozorovat Zemi, a analýzu pozorování UAP.

Příliš mnoho UFO

UAP nebo také neidentifikované létající objekty nebo UFO jsou nyní extra v hledáčku po nedávném vydání utajované zprávy Pentagonu popisující pozorování UAP příslušníky armády. Ze 144 pozorování UAP v letech 2004 až 2021, které byly ve zprávě zdokumentovány, bylo pouze jedno označeno jako deflační balón. Zbytek zůstává neobjasněn.

Zda nový Projekt Galileo definitivně vyřeší otázku existence inteligentních mimozemšťanů a jejich údajné technologické zdatnosti, se teprve uvidí. Aktivní hledání takových fyzických důkazů ale podle všeho výrazně zvyšuje šance na nalezení prvních příkladů mimozemské technologie.

Jak ostatně před několika stoletími napsal sám Galileo Galilei, tak "všechny pravdy jsou snadno pochopitelné, jakmile jsou objeveny. Jde jen o to, je objevit.“ Dále čtěte: Hubbleův teleskop zase funguje. Vesmír sleduje už 31 let.

Zdroj info: ScientificAmerican.