Vědci objevili podivnou fosilii neznámého tvora. Byl suchozemským předchůdcem velryb

Věda a Výzkum
29. srpna 2021 15:53 / Lukáš Bauer
Tento podivný tvor byl předchůdcem kytovců Wikimedia Commons / Robert Boessenecker
Skupina paleontologů identifikovala z fosilních záznamů velice zvláštního tvora, který připomínal obřího šakala. Ve skutečnosti se však jednalo o předchůdce velryb, který chodil po souši. Unikátní objev byl učiněn v části egyptské pouště, která je podobnými objevy známa.

Paleontologové objevili v egyptské poušti fosilii velice zvláštního tvora, který byl podle zatím zjištěných informací pravěkým předchůdcem dnešních velryb. Tento tvor, který připomínal obřího šakala, však na rozdíl od velryb chodil po souši. Vědcům tento cenný fosilní nález pomůže lépe pochopit evoluční vývoj kytovců.

Savec s nápadně krátkýma nohama podle datovacích metod žil přibližně před 43 miliony let v oblasti, kde se dnes nachází egyptská poušť. Fosilní záznam tedy vědcům prozradil, že savec žil zhruba dvacet let po vyhynutí dinosaurů. Tento zvláštní evoluční článek mezi kytovci podle vědců patří do skupiny dávno vyhynulých kytovců, kteří se však ještě nepřesunuli do moře.

Vrcholný predátor

Fosilní pozůstatky tvora s dlouhým ocasem vědci našli v oáze Fajjúm, která se nachází kousek od hlavního města Káhiry. Tato oblast, která byla dříve pod hladinou moře, je známá tím, že se v ní nachází bohaté fosilní záznamy. V oblasti bylo nalezeno velké množství fosilií velryb, žraloků, nebo prehistorických krokodýlů.

Druh, který byl objeven nyní, vědci pojmenovali Phiomicetus anubis. Jednalo se o tři metry dlouhého dospělého jedince, který vážil nejméně šest set kilogramů. Vědci se domnívají, že v prehistorické krajině kolem teplých moří mohl tento zvláštní druh kytovce představovat vrcholného predátora.

Unikátní objev

Podle egyptských paleontologů, kteří za unikátním objevem stojí, se jedná o ojedinělý objev především proto, že představuje důležitou spojku mezi fosilními záznamy a dnešními kytovci. Díky této fosili tak budou moci lépe nahlédnout do samotné evoluce těchto mořských obrů. Dále čtěte: (Tuto obří masožravou stonožku byste potkat určitě nechtěli. Na ostrově v Pacifiku je vrcholným predátorem).

Zdroj: News.com.