V Izraeli bylo pod zemí objeveno obrovské starověké město. Může být staré až 5 000 let

Město z doby bronzové bylo objeveno poblíž Tel Avivu
Další 3 fotografie v galerii
 Objevy
08. října 2019 14:26 / Internet
Tým izraelských archeologů se pochlubil výjimečným objevem poblíž Tel Avivu. Pod nánosy hlíny zde bylo objeveno starověké město, jehož stáří je odhadováno na 5 000 let. Jedná se o jeden z nejvýznamnějších izraelských objevů za poslední roky.

Podle vyjádření izraelských archeologů učinili jeden z nejvýznamnějších objevů posledních let. Poblíž druhého největšího izraelského města Tel Avivu totiž našli rozsáhlé pradávné město, jehož stáří odhadují až na 5 000 let.

Pod nánosy hlíny pohřbené starověké město bylo objeveno nejprve dělníky, kteří prováděli přípravné práce na výstavbu dálnice. Při výkopech byly objeveny základy neznámých objektů a na místo byli přivoláni archeologové.

Archeologové na místě objevili kromě základů mnoha budov také velice neobvyklý rituální chrám. Podle expertů se jednalo o kosmopolitní město své doby, které se rozkládalo až na ploše 65 hektarů. V tomto městě z období pozdní doby bronzové mohlo žít podle odhadů až 6 000 lidí.

Ve městě vědci také objevili velice neobvyklý rituální chrám, kde se nacházely spálené zvířecí kosti a množství artefaktů, které byly pravděpodobně dary. Mezi předměty se nacházely také figurky lidských hlav, fragmenty keramiky, pazourkové nástroje nebo kamenné nádoby.

Tento objev je velice cenný zejména díky tomu, že může vědcům poskytnout detailní pohled do období, kdy se venkovské obyvatelstvo začalo shromažďovat v prvních velkých městech. Dále čtěte: (Dosud nejstarší periodickou tabulku objevili pracovníci během úklidu laboratoře ve Skotsku).