Fosilie tohoto tvora je stará 518 milionů let. Byl vybaven osmnácti chapadly

Zvláštní orgnaismus je starý 512 milionů let
Další 1 fotografie v galerii
 Objevy
08. dubna 2019 08:11 / Internet
Zkamenělého mořského tvora objevili poprvé vědci v Číně před deseti lety. Nově nalezenou fosilii tohoto prehistorického živočicha vědci podrobili výzkumu a nyní zveřejnili své poznatky. Tvor byl předchůdcem dnešních žabernatek, které patří k nejstarším žijícím organismům na Zemi.

Vědci zveřejnili studii, jejíž předmětem byl tvor, který žil před 518 miliony lety a byl poprvé objeven v jižní Číně v provincii Yunnan. Zvíře s názvem D. sanqiong bylo vybaveno osmnácti chapadly, kterými chytalo svou kořist.

„Měli jsme velké štěstí, že jsem si fosilie všimli, protože je velice zachovalá a poskytuje téměř dokonalý pohled na to, jak tento tvor skutečněn vypadal,“ uvedli vědci ve studii.

Podle nové studie je tento tvor pravděpodobně předchůdcem dnešních žabernatek. Tito primitivní živočichové jsou považováni za vůbec nejstarší žijící organismy na planetě. Žaberntaky svou kořist loví dlouhými chapadly a dokonce se pojídají navzájem.

Prehistorický tvor se pravděpodobně pohyboval symetrickým vlněním, kterým se posouval směrem dopředu. Vědci se domnívají že během stovek milionů let se chapadla pomalu vytratila a vznikly dnešní hřebenatky.

Podle autorů studie jsou jsou jejich nové poznatky také důkazem toho, že žabernaty jsou evolučně spojeny s korály, sasankami a medúzami. Dále čtěte: (Byly nalezeny vzácné fosilie dinosaurů, kteří zemřeli přímo v den dopadu obrovského asteroidu).