Na Zemi je stále co objevovat. Přesvědčili se o tom v Kanadě

Neznámá jeskyně byla objevena náhodou při leteckém sčítání sobů
Další 3 fotografie v galerii
 Objevy
14. prosince 2018 13:37 / Internet
Zdálo by se, že je Země, možná s výjimkou hlubin oceánů, už natolik prozkoumaná, že není co objevovat. Ale stále znovu se ukazuje, že pro nás má naše domovská planeta dosud skrytá tajemství

Zprávy o nových objevech se vyskytují poměrně často. Vědci nacházejí nové, dosud neznámé druhy hmyzu, rostlin, ryb i obratlovců. Naše planeta má pro nás stále další a další překvapení. Nyní se o tom přesvědčili i kanadští geologové.

Při sčítání sobů v Britské Kolumbii, které bylo prováděno z vrtulníku, si výzkumníci v Národním parku Wells Gray povšimli obrovské díry do země, jejíž ústí měří 100 krát 60 metrů. Jedná se o vchod do dosud neznámé jeskyně, jejíž přesné rozměry zatím nejsou známé. Zajímavé je i to, že jeskyně leží v relativně obydlené části země. Podle jeskyňářů se zřejmě jedná o jednu z největších jeskyní v celé Kanadě.

Pozoruhodné je, že o existenci jeskyně nebyly v prozkoumaných písemných materiálech, mapách ani dalších pramenech nalezeny žádné zmínky. Nyní se budou vědci snažit zjistit víc od domorodých kmenů, které v okolí žijí. Unikátní jeskyně byla objevena i v Mexiku. Více se dočtete v tomto článku.

Podle geologů souvisí objev jeskyně s globální změnou klimatu. Až doposud totiž zřejmě byla trvale skrytá pod sněhovou pokrývkou. Že v ní zatím nikdo nebyl, naznačuje i to, že uvnitř geologové doposud nenašli žádné pozůstatky lidské činnosti. Je však pravda, že se zatím do jeskyně uskutečnil pouze jediný sestup, při kterém speleologové pronikli do hloubky asi osmdesáti metrů. V dalším postupu jim zabránil silný vodopád.

Vědci doufají, že by v jeskyni, díky její dlouhodobé izolaci, mohli nalézt unikátní ekosystém.

Karel Kovka | inStory.cz