Na Sibiři byl učiněn unikátní objev. Našli tisíce let starý hrob dávných válečníků spolu s jejich zbraněmi

07. října 2020 19:14 / Lukáš Bauer
Na Sibiři byly objeveny pozůstatky dávných válečníků Pixabay
V ruské sibiřské oblasti Chakasko byl objeven tisíce let starý hrob válečníků z doby bronzové. V hrobech byla nalezena také řada zbraní jako nože, dýky nebo sekery. Podle archeologů byly v hrobech nalezeny pozůstatky jednoho muže, dvou žen a také malého kojence.

Na Sibiři byl objeven hrob dávných válečníků jehož stáří archeologové odhadují až na 2500 let. Válečníci z doby železné byli pohřbeni spolu se svými zbraněmi v podobě několika dýk, nožů a seker. Na místě byly objeveny pozůstatky dvojice žen, muže a nemluvněte.

Podle vědců patří pozůstatky lidem z dávné tagarské kultury, kterou tvořili kočovné skupiny válečníků, kteří obývali rozsáhlé oblasti na Sibiři. Muž a žena pohřbená vedle něj byli staří asi 45 a 35 let a další žena pohřbená u jejich nohou byla ve věku 60 let. Ve stejném hrobě byly objeveny také pozůstatky nemluvněte, z čehož vědci usuzují, že se jednalo o rodinu.

Analýza DNA odhalí více informací

Vědci zatím nemohou potvrdit, zda se jednalo skutečně o rodinu nebo jaký vztah mezi těmito lidmi z doby železné byl. Tyto informace získají až následnou analýzou DNA, kterou z pozůstatků izolují. Na kostech nebyly nalezeny žádné stopy po zranění, a proto nejspíše zemřeli na nějakou chorobu.

Hrob vyniká objevenými artefakty

Hrob, který byl objeven v jižní části Chakaska, ukrýval kromě pozůstatků také několik zbraní. Mezi nalezenými artefakty bylo kromě nožů, dýk a seker, objeveno také bronzové zrcadlo a miniaturní hřeben vyrobený ze zvířecího rohu. Objev těchto věcí je podle archeologů v rozporu s hroby tagarů, jež byly objeveny v minulosti.

Objevy z doby železné byly odhaleny v loňském roce i v Evropě. Například v únrou 2019 bylo objevena více než stovka roztříštěných lebek v oblasti Le Cailar ve Francii - 2500 let starého města na řece Rhôna. V roce 2012 bylo v Británii zase vykopáno 70 000 mincí z doby železné. Jedná se o nejvýznamější poklad svého druhu nalezený na britských ostrovech. Dále čtěte: (V Mexiku byl objeven záhadný hrob. Ukrýval kostry několika lidí složené do obrazce).