Vědci objevili největšího tvora planety. Byl ukrytý v hlubinách oceánu a měří více než sto metrů

Takzvaný trubýš je největším organismem na planetě
 Objevy
21. dubna 2020 07:01 / Internet
Tým mořských biologů, který zkoumal hlubokomořský život na australském pobřeží, objevil možná největšího tvora na naší planetě. Ponorka více než 120 metrů dlouhý organismus spatřila při návratu z několikakilometrové hloubky. Vědci nic podobného dosud neviděli.

Díky speciální vědecké miniponorce, s jejíž pomocí mořští biologové zkoumají život v hlubinách oceánu, se u západního pobřeží Austrálie podařilo objevit pravděpodobně největšího živého tvora na Zemi.

Tento takzvaný trubýš je tvořen miliardami drobných klonů, kteří jsou navzájem propojeni v jeden obrovský organismus. Vědci odhadují celkovou délku tohoto obřího tvora až na 120 metrů. Živočich, který podle biologů může mít průměr až 47 metrů, je tvořen několika tenkými liniemi a svým tvarem nápadně připomíná UFO.

V podmořských kaňonech na australském pobřeží jsou tito tvorové poměrně běžní, tento však svou velikostí předčí všechny ostatní kolonie. Vědci pořídili množství videozáznamů a fotografií tvora, které chtějí později analyzovat v laboratoři a poznatky využít k jiným výzkumům.

Mořští biologové jsou přesvědčení, že objevili vůbec největší exemplář tohoto tvora na planetě. Trubýš se živí převážně lovem planktonu, který dokáže ulovit pomocí žahavých vláken, jenž oběť paralyzují.

Celý obrovský organismus se přitom chová velice koordinovaně a pro vědce je princip, jakým takové množství klonů spolupracuje, i po letech stále záhadou. Některé části organismu se pohybují, jiné loví potravu a vědci zatím nedokázali přijít na to, jak oddělené skupiny spolupracují.

Záhadného tvora objevila vědecká miniponorka, která byla původně ponořena v hloubce 4 439 metrů. Při svém návratu na hladinu vědci zahlédli obrovský organismus, jak se vznášel v hloubce 630 metrů. Dále čtěte: (Tuleni pomáhají vědcům. Odhalují, kolik tepla vstřebají oceány).