Vědci získali nové důkazy o události, která zanechala naši planetu v plamenech

Dopad komety způsobil na Zemi rozsáhlé požáry
 Vesmír
25. března 2019 15:05 / Internet
Před 13 tisíci lety naši planetu zasáhlo velmi krátké chladné období, které ale přímo nesouviselo s žádnou dobou ledovou. Nové důkazy naznačují, že za to mohla kometa, která dopadla na Zemi a způsobila obrovskou zkázu.

Přibližně před 12 800 lety prošla naše planeta velice intenzivním chladným obdobím, které podle geologů nesouviselo s žádnou dobou ledovou. Tuto událost pravděpodobně způsobila kometa, která se srazila se Zemí.

Vědci také předpokládali, že tato událost mohla za zánik některých původních indiánských kultur v Severní Americe. Mezinárodní tým vědců nedávno objevil v Jižní Americe geologické důkazy, které ukazují, že tato událost měla mnohem větší rozměry, než se původně myslelo.

V nové studii vědci zmiňují impaktní kráter v provincii Osorno v jižním Chile. Dopad tělesa do této oblasti způsobil rozsáhlou destrukci, během které došlo k masivnímu hoření biomasy a uvolnění velkého množství prachu a popela do ovzduší, což vedlo k prudkému globálnímu ochlazení.

Studii zpracoval chilský tým vědců, kteří studovali vrstvy sedimentů v dobře známém kvartérním paleontologickém a archeologickém nalezišti známém jako Pilauco Bajo. Objevili černou vrstvu popela, která naznačuje výraznou změnu klimatu v období, kdy vyhynula velká část megafauny.

Důkazy objevené v Jižní Americe tak vysvětlují, jak došlo k vyhynutí některých velkých zvířat. Mezi tyto tvory například patřili obří lenochodi, mamuti a velké kočkovité šelmy. Dále čtěte: Astronomové objevili dosud nejstarší hvězdy ve vesmíru. Jejich stáří je neuvěřitelné.