Vědci přišli na to, co je na druhém konci černé díry a kam mizí všechna hmota

Černá díra je vesmírný objekt s obrovskou gravitací
Další 3 fotografie v galerii
 Vesmír
15. března 2019 07:50 / Internet
Výzkum černých děr je obtížný zejména proto, že v jejich nitru přestávají platit nám známé fyzikální zákony. Obrovské množství hmoty a energie se v nich shlukne do nekonečně malého prostoru - takzvané gravitační singularity - místa, kde se časoprostor donekonečna ohýbá a veškerá hmota je zničena. Teorie vědců z Valencie však naznačuje, že hmota z druhé strany černé díry vychází.

Tým expertů z Valencie tvrdí, že singularita je jakási nedokonalost v geometrické struktuře časoprostoru a černé díry označují za teoretické laboratoře pro testování gravitačních hypotéz. Tito vědci také černé díry analyzovali z pohledu nejen teorie relativity, ale také dalších teorií, díky kterým přišli na zajímavou věc.

Autoři studie se domnívají, že střed černé díry má tvar velmi malé kuličky, jejíž povrch je vlastně další dírou uvnitř samotné černé díry a umožňuje tak času a prostoru dále běžet. Studie je založena na nejjednodušším známém typu černé díry - elektricky nabité černé díry bez rotace.

Při vstupu do černé díry hvězda sice nedokáže přežít, ale hmota samotná v singularitě nezaniká - červí díra ji z druhé strany vystřelí na jiné místo v našem vesmíru. Tato teorie tedy říká, že všechen materiál, který do díry vstoupí, zůstává zachován.

Dalším důležitým poznatkem je potřeba vzácných zdrojů energie pro pohon červích děr. V Einsteinově teorii gravitace vznikají tyto díry jen díky přítomnosti hmoty s neobvyklými vlastnostmi, které se dosud nikde nepodařilo najít. V nové vědecké teorii však červí díra vzniká z běžné hmoty a energie, jakou je například elektrické pole.

Díky této nové teorii tak možná vědci dokáží najít nový pohled na tato vesmírná monstra, o jejichž životním cyklu toho zatím víme velice málo. Nedávno vědci objevili vzdálenou černou díru, která se svou charakteristikou nepodobá žádné jiné. Dále čtěte: (Nově objevená obří černá díra ukrývá tajemství počátků vesmíru).