Tajuplné záhady, které pravděpodobně už nikdy nikdo nerozluští!

Záhady a tajemství
04. října 2017 14:46 / Robert Bureš
Existuje mnoho konspiračních teorií ohledně některých světových údálostí Shutterstock
Na naší planetě se po dobu existence lidstva odehrálo velké množství záhad. Na některé se již zapomnělo, jiné jsou stále v živé paměti nás všech a jsou zdrojem mnoha různých konspirací. Tyto tři novodobé záhady patří mezi ty největší, které se nikdy nepodařilo objasnit.

Uřezané končetiny na pláži v Britské Kolumbii

Není nijak zvláštním úkazem, když se nějaká ta končetina vyplaví v mořské oblasti, kde na ní hodovali žraloci nebo ptáci. Ovšem zrovna v Britské Kolumbii se z toho stala jaksi moc podezřele pravidelná záležitost.

V roce 2007 se na březích v Britské Kolumbii začaly objevovat oddělené lidské nohy, některé dokonce i s botami. Záhadný případ intenzivně začala vyšetřovat policie, avšak nikdy se tuto záhadu nepodařilo objasnit a koluje tak řada divokých teorií od řádění masového vraha až po rituální sebevraždy.

Jediné dvě nohy z celkového množství 12 nalezených končetin se podařilo policii přiřadit k oběti ženy, která v roce 2004 skočila z mostu pomocí analýzy DNA. Detektivové na základě tohoto zjištění předpokládají, že končetiny by mohly patřit nejspíše lidem, kteří spáchali sebevraždu.

Zvláštní signál z kosmu

Když Jerr R. Ehman pracoval v SETI (organizace pro vyhledávání mimozemského života), tak v Perkinsově laboratoři zachytil signál s nevídanou úrovní intenzity, který podle odborníků pocházející hlubokého vesmíru. Záhadný signál, jediný svého druhu, který byl kdy zachycen, měl délku 72 vteřin a zrodil se někde v souhvězdí Střelce.

Jelikož již nikdy nebyl znovu zachycen žádným astronomickým zařízením, stal stal senzací pro vědce po celém světě. Jeho intenzita byla zdaleka nejvyšší, ze všech vesmírných signálů, které kdy teleskop zachytil. Je každopádně zvláštní, že se neopakoval, protože většina rotujících vesmírných těles vysílá signály v pravidelných intervalech.

Spekulace se ubíraly zejména směrem k náhlým změnám v mezihvězdném prostoru, které mohou vytvářet spojitý signál podobného typu, který zachytil Ehman. Další variantou byl pro nadšence z celého světa samozřejmě zdroj signálu v podobě mimozemské vyspělé civilizace. Další cynické hypotézy také uvádějí jako možnost, že zdrojem signálu byl pulsar, tedy rotující hvězda, která vytváří silné magnetické pole.

Hliníkový klín z Aiudu

Když v roce 1974 v Rumunsku zaměstnanci stavební společnosti prováděli výkop poblíž písečného břehu řeky Mureše, narazili v desetimetrové hloubce na trojici objektů. Dva z nich byly kosti slona, jejichž stáří se odhaduje až na 100 tisíc let, třetí nalezený předmět je však dodnes tajemstvím.

Jednalo se o pravidelný kus velice lehkého kovu, připomínající hliník. Tehdejší komunistická vláda celý objev důkladně utajila, ale informace z výzkumu se později dostaly na veřejnost.

Výzkum prokázal, že se jedná asi o 250 tisíc let starý předmět, který je tvořen až 12ti různými kovy, ale většinu tvoří hliník. Tato informace zanechala vědce doslova v úžasu, protože nejstarší známá výroba hliníku se datuje nejdříve kolem roku 1800 našeho letopočtu.

Objev tak vyvolal velké množství konspiračních teorií, z nichž některé hovoří o kusu z pradávné vesmírné lodi UFO, jiné zase, že se jedná o kus německého letadla z druhé světové války. Pravdou však dodnes pouze zůstává, že nikdo s určitostí nebyl schopen předmět identifikovat.