Ve světě částicové fyziky se děje něco zvláštního. Vědci spekulují o neznámých pozemských silách

Vědci objevili dosud neznámé chování rozpadu jader
Další 2 fotografie v galerii
 Vesmír
01. prosince 2019 15:05 / Internet
Vědcům zamotal hlavu již druhý experiment, který naznačuje, že na Zemi možná existuje dosud neobjevená síla. Částice některých látek se totiž během experimentů chovají naprosto jinak, než by vědci předpokládali.

Tým vědců z oblasti fyziky  prováděl již druhý experiment, během kterého se stalo něco neočekávaného. Zvláštní chování některých látek tak naznačuje, že by se v přírodě mohla nacházet dosud neznámá síla.

Během rozpadů jader berylia a hélia se totiž ukázalo, že rozpady se nechovají tak, jak by se podle standardního modelu měly chovat. Vědci se domnívají, že jejich objev by mohl převrátit chápání částicové fyziky.

Jedním z vysvětlení podivného chování může být také nová částice, která však nezapadá do současných teorií o fungování a vzniku vesmíru. Taková částice by mohla skrývat dosud neznámou interakci mezi částicemi.

Současná fyzika počítá s tím, že v přírodě jsou čtyři základní interakce, které drží částice pohromadě v celém vesmíru. Tato teorie by však mohla být vnímána jinak, pokud se vědcům podaří prokázat, že může existovat i pátá síla.

Současná fyzika totiž nedokáže vysvětlit některé jevy, kterou jsou viditelné ve vesmíru. Nový objev by tak mohl vědcům poskytnout odpovědi na záhadnou temnou hmotu a energii, které existují ve vesmíru. Dále čtěte: (Japonci objevili něco zvláštního uvnitř meteoritu. Nálezem byli velmi překvapeni).