V Argentině objevili největšího medvěda, který kdy obýval naši planetu

Země a Příroda
21. března 2019 11:11 / Lukáš Bauer
5 fotografií v galerii
Obrovský medvěd s latinským názvem Arctotherium angustidens vyhynul v dávných dobách Internet
Kosti dosud největšího známého medvěda objevili paleontologové v Argentině. Velký predátor vyhynul přibližně před 700 tisíci lety. V dospělosti tento tvor mohl dosahovat ve vzpřímené ploze výšky až čtyři metry.

Jihoameričtí paleontologové objevili během vykopávek lebku a čelist medvěda druhu Arctotherium angustidens, který žil v Jižní Americe před 700 tisíci lety. Fosilie tohoto tvora nyní představili veřejnosti, jsou ve velmi dobrém stavu.

Tento tvor žil v období starších čtvrtohor. Podle argentinských paleontologů mělo nalezené zvíře více než šest centimetrů dlouhé tesáky a vážilo asi osm set kilogramů. Podle odborníků se jednalo o mladého medvěda a v dospělosti mohl dosahovat váhy až 1,5 tuny.

Největšího masožravce Jižní Ameriky našli poblíž města v provincii Buenos Aires v místním kamenolomu.

„Zachovalý stav lebky a čelisti nám pomůže zjistit, jaký měl mozek a sluch,“ řekl s nadšením Leopoldo Soibelzon, paleontolog z univerzity ve městě La Plata.

Soibelzon již v roce 2011 představil veřejnosti největšího medvěda stejného druhu, jehož výšku ve vzpřímeném stavu vědci spočítali podle pažní kosti na 4,5 metru a váhu na 1,5 tuny. Dále čtěte: (Sloní samice v Africe unikala pytlákům šedesát let. Její kly sahaly až na zem).