V zatopených jeskyních objevili potápěči kosti obřího vyhynulého medvěda

Objevy
05. května 2019 10:36 / Lukáš Bauer
V jeskyni byly objeveny kosti medvěda a vlka Internet
Podmořští potápěči objevili v zatopené jeskyni kosti prastarých obřích vlků a medvědů. Unikátní objev učinili v zatopeném jeskynním systému východně od pobřeží poloostrova Yucatán. Tito dávno vyhynulí tvorové dříve hojně obývali Severní Ameriku.

Potápěči během průzkumu našli v zatopeném jeskynním systému Hoyo Negro rozmanitou škálu starověké megafauny a také téměř kompletní lidskou kostru. Mezi objevenými zvířaty byli například krátkosrstí obří medvědi známí pod názvem Arctotherium wingei a také pozůstatky vlků Protocyon troglodytes.

Tito obří medvědi mohli dosahovat váhy až 1 300 kilogramů a patřili ke skupině býložravých medvědů. Vědci na místě objevili kosti nejméně sedmi jedinců.

Díky tomuto objevu vědci získali cenné informace o tomto konkrétním druhu. Všechny předchozí záznamy byly založeny na několika málo vzorcích objevených v Jižní Americe, ale ve všech případech se jednalo pouze o malé fragmenty kostí.

Oba tvorové, jak medvěd Arctotherium wingei, tak i obří vlk Protocyon troglodytes, se dostali do Severní Ameriky během období známého jako velká americká biotická výměna, které nastalo před přibližně 3 miliony let.

V jeskyni byla objevena v roce 2007 také lidská kostra, jejíž stáří určili paleontologové na 12 tisíc let. Vědci se domnívají, že jeskyně obývali lovci, kteří zde kosti velkých zvířat zanechali. Dále čtěte: (Byly nalezeny vzácné fosilie dinosaurů, kteří zemřeli přímo v den dopadu obrovského asteroidu).