Potvrzeno. NASA prohlašuje, že nejsme ve vesmíru sami

V hlubinách vesmíru existují planety, kde je život velmi pravděpodobný
Další 2 fotografie v galerii
 Vesmír
07. března 2018 09:48 / Pixabay
Jsme či nejsme ve vesmíru sami? Po objevech z posledních let začíná převládat názor, že opravdu osamoceni nebudeme. Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) oznámil nález deseti nových planet, na kterých by se mohl nacházet život podobný tomu, jaký známe na Zemi.

Planety, z nichž mnohé mohou být podobné Zemi, označují astronomové jako „exoplanety“. Když před třemi lety objevili vědci pomocí Keplerova teleskopu první exoplanetu, která je srovnatelná se Zemí velikostí i vzdáleností od svého Slunce, vzrušil tento objev nejenom vědecký svět. Exoplaneta, jejíž objev označila NASA za milník na cestě k hledání mimozemského života, je od Země vzdálena 1 400 světelných let.

Tato planeta označená jako Kepler-452B, nalezená v souhvězdí Labutě, se podobá naší Zemi nejvíce. Podle vědeckého pracovníka NASA Johna Grunsfelda má tato exoplaneta průměr asi o 60 procent větší, než je průměr Země a kolem svého slunce obíhá v cyklu dlouhém 385 dní, což je jen o pět procent více, než v případě Země. A co je nejdůležitější. Podle vědců je vysoce pravděpodobné, že na ní existuje voda v tekutém stavu, což umožňuje existenci života. O objevech planet v jiných galaxiích se dočtete v tomto článku.

Od doby tohoto objevu nachází teleskop Kepler stále další podobné planety a jejich počet tak stoupl na 4 034, z nichž 2 335 již bylo definitivně potvrzených jako exoplanety, na kterých je existence nějaké formy života vysoce pravděpodobná. Z tohoto počtu pak vědci vybrali 49 planet, které se nacházejí v takzvané obyvatelné zóně - tedy v takové vzdálenosti od jejich slunce, v níž je možná existence života tak, jak jej známe ze Země.

Podle představitele NASA nejnovější zjištění znamenají, že ve vesmíru asi nejsme sami. Pravdou však je, že na nějakou sousedskou návštěvu to hned tak nevypadá. Ono přece jenom 1 400 světelných není ani v kosmickém měřítku tak úplně „za rohem“.

Karel Kovka | inStory.cz