Vědci objevili v oceánu podivný a dosud neznámý virus

V oceánech se nachází mnoho neznámých organizmů
 Objevy
28. ledna 2018 11:55 / Shutterstock
V oceánu se nachází obrovské množství nejrůznějších virů. Vědci ale nyní objevili zcela neznámé virové organizmy s podivnou DNA. Nově objevený virus je v oceánu silně dominantní a vědci se domnívají, že se může hojně vyskytovat i na pevnině.

Environmentální mikrobiolog Martin Polz z institutu MIT spolu s týmem jeho kolegů analyzovali vzorky oceánské vody odebrané během období tří měsíců na pobřeží amerického státu Massachusetts a došli k překvapivému objevu.

Nalezli doposud neznámý virus s podivnou dvouřetězcovou DNA, která se liší od většiny běžně se vyskytujících virů. Díky tomu je virus prakticky nemožné zjistit běžnými testy. Podle odborníků jsou tyto viry dost možná přítomny i uvnitř lidského a zvířecího organizmu.

Podle Polze totiž během výzkumu zjistili, že se rozhodně nejedná o organizmus typický pro oceánské prostředí. Viry jsou navíc velice houževnaté a dokáží napadat více druhů bakterií. Typické přitom bývá, že virus napadá pouze jeden druh.

Vědci využili metodu sekvencování DNA, aby zjistili, že z 200 virů infikujících bakterie Vibrionaceae patří k doposud neznámé čeledi, kterou pojmenovali Autolykiviridae. Při pátrání v databázi DNA později také zjistili, že důkazy o existenci podobných virů byly nalezeny uvnitř lidského střeva.

Bakterie nebo viry se nemusí nacházet pouze na Zemi. Nedávno například ruský kosmonaut uvedl, že objevil bakterie na vnější straně Mezinárodní vesmírné stanice ISS (čtěte: Astronauté objevili ve vesmíru bakterie, které nepocházejí ze Země).