Unikátní objev u pobřeží Mexika. Vědci spatřili nový druh záhadných velryb

Vědci se domnívají, že objevili nový druh velryby
Další 3 fotografie v galerii
 Země a Příroda
17. prosince 2020 08:12 / Wikimedia Commons / Whale institut
Tým mořských biologů, který pátral ve vodách poblíž mexických břehů, se domnívá, že objevil zcela nový a neznámý druh velryby zobaté. Pokud se tvrzení vědců skutečně potvrdí, bude se jednat o velice významný biologický objev. Tento záhadný druh velryby se vyznačuje výrazným zobákem a o jejich životě se toho ví jen velmi málo.

Mořští biologové, kteří prováděli výzkum ve vodách u pobřeží Mexika, jsou přesvědčeni, že objevili dosud neznámý druh velryby zobaté. Pokud se jejich tvrzení potvrdí, bude se jednat o velice senzační objev. Objevit takto velkého neznámého tvora v dnešní době, je velice vzácné.

Vědci na tři velice neobvyklé exempláře narazili při sledování jiných vzácných druhů velryb 17. listopadu poblíž odlehlých mexických ostrovů San Benito, asi 300 námořních mil na jih od hranice se Spojenými státy. Velrybu zobatou je velice těžké pozorovat kvůli tomu, že žije ve velkých hloubkách, a proto je objev nového druhu této velryby naprostou raritou.

„Tato zvířata vyskočila na hladinu hned vedle lodi. Bylo to vskutku fenomenální setkání s novým druhem,“ uvedl k objevu Jay Barlow, biolog mořských savců v Scripps Institution of Oceanography v San Diegu.

Napověděly fotografie

Barlow spolu s jeho kolegy si svůj unikátní objev uvědomili až později, když se probírali množstvím fotografií, které na místě pořídili. Vědce zaujalo ihned zvláštní umístění zubů těchto velryb, které bylo zcela odlišné od příbuzných druhů.

V současné době vědci čekají na analýzu DNA ze vzorků vody, která by mohla obsahovat jejich kožní vzorky. Velryby zobaté byly pojmenovány po svém výrazném špičatém tvaru hlavy podobný delfínům.

Hlubokomořská velryba

Díky tomu, že se běžně pohybují a krmí v hloubce okolo jednoho kilometru, je jejich pozorování velice problematické. Vědci předpokládají, že se tito kytovci potápějí do takových hloubek proto, že se chějí vyhnout útokům kosatek. Tento tvor dorůstá do délky okolo pěti metrů. Dále čtěte: (Velryby využívají k lovu menších ryb lstivé triky. Vědci byli během výzkumu překvapeni).