Na pláž byla vyplavena podivná mořská ryba. Jedná se o dosud neznámý druh

Vědci objevili dosud neznámý čtvrtý druh z velice vzácného rodu ryb
Další 2 fotografie v galerii
 Země a Příroda
22. října 2017 09:32 / Internet
Měsíčník je velice vzácný druh obrovské ryby, která brázdí po staletí oceány téměř nespatřena. Za posledních 125 let vědci objevili pouze tři druhy tohoto podivného stvoření. Nyní byl objeven nový, čtvrtý druh této ryby.

Za více než sto let byly potvrzeny pouze tři druhy Měsíčníka, zvláštní a velice vzácné ryby, která po staletí zůstala skryta lidskému oku. Nedávno však výzkumníci z Murdochovy univerzity v Austrálii objevili čtvrtý druh tohoto tvora, který klasickou rybu připomíná jen velmi vzdáleně. Dostala latinský název Mola Teca.

Na stopu této ryby se vědecký tým dostal poté, co analyzoval více než 150 vzorků DNA těchto ryb. Jeden vzorek DNA se neshodoval ani s jedním z dříve rozpoznanými druhy.

Vědci měli od počátku podezření, že se jedná o nový druh, ale netušili odkud pochází. Až v roce 2015 cestovali vědci na pláže v Novém Zélandu, kde měli nahlášeny čtyři mrtvé Měsíčníky, které vyplavila voda na pláž a mezi nimi našli svůj poklad. Jednalo se o tento nový druh, o jehož existenci vědcům několik let předtím napověděla analýza DNA.

Od té doby vědecký tým našel několik těchto ryb na pobřeží Austrálie, Nového Zélandu, jižní Chile a dalších lokalitách, a až nyní se vědci odhodlali nový druh popsat. „Našli jsme již dostatek ryb proto, abychom tento druh popsali. Máme Měsíčníky všech různých velikostí, od 50 centimetrů do více než 2,5 metru,“ uvedl autor článku.

Vědci se nyní snaží zjistit více o životě těchto podivných mořských ryb, které jsou spatřeny živé jen velice vzácně. Také se snaží zmapovat přesná místa, ve kterých se vyskytují.