Bombastické zjištění vědců! Zjistili, kdo vládl v tajemné civilizaci

Elitní ženské zkrátka neřídily život až tak dobře.
 Objevy
04. března 2017 04:41 / YouTube
Civilizace, jaká ve světě neměla obdoby! Lidé z kaňonu Chaco ležícím na jihozápadě USA vymizeli zhruba před tisíci lety, ale pro vědce jsou objektem obrovského zájmu dosud.

Zejména proto, že jejich kulturu řídila výlučně ženská elita.

Největší naleziště kultury Chaco se nachází nedaleko města Pueblo Bonito na severu amerického státu Nové Mexiko. Tvoří ho rozlehlé domy se stovkami pokojů, v nichž členové starověké civilizace žili. Přibližně v roce 1140 našeho letopočtu ale tato éra skončila.

Na základě nové analýzy příbytků Chacoanců vědci zjistili, že tato tajemná společnost byla řízena ženami, a že moc v rámci kmene se šířila výhradně po mateřské linii. Dokazuje to DNA nalezená v hrobkách určených k pohřbívání těch nejdůležitějších obyvatel. Test provedli archeologové z Pennsylvánské univerzity. Všechny vzorky měly stejný mitochondriální genom, který patřil jedné ženské linii.

„Je tedy jasné, že vůdcovství ve skupině patřilo ženskému pohlaví až do doby, kdy došlo ke kolapsu této civilizace," píše se ve vědeckém magazínu Nature. Proč Chacoané vymřeli, není známo, protože zatím se nenašel žádný důkaz, který by o tom informoval. Odborníci ale předpokládají, že příčinou mohlo být velké sucho.

Tedy ne, že bychom chtěli naštvat všechny feministky světa, ale nabízí se i možnost, že to ty elitní ženské zkrátka neřídily až tak dobře.

◼ redakce / inStory.cz
Kam dál?
Starověká místa v Egyptě vydala opět svá tajemství!
Neskutečný objev! Jsme krůček od převratné novinky!
V Antarktidě byl objeven stovky milionů let starý zkamenělý les